חדשות בארץ

"השם יגוף אותם לפנינו, אל תיראו": האב השכול במכתב קורע לב לשרי הממשלה

מכתב שהונח הבוקר על שולחנם של שרי הממשלה ריגש אותם. הוא נכתב בשמו של הלוחם גלעד נחמיה ניצן ז"ל מהיישוב שילה: "ראינו דור של אריות. לפני מלחמתו של יהודה המכבי בבית חורון שאל המחנה: איך נוכל אנחנו המעטים, להילחם עם ההמון החזק הזה? וזה מה שענה יהודה"

גלעד ניצן ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)גלעד ניצן ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

תחת הכותרת "גילוי גבורה יהודית היסטורית", הגיע הבוקר (שלישי) מכתבו של יעקב ניצן, אביו של סמ"ר גלעד נחמיה ניצן הי"ד, לשולחנם של שרי הממשלה. ניצן היה לוחם בסיירת גבעתי (21) שנפל בקרב בצפון רצועת עזה.

האב מתגורר עם משפחתו ביישוב שילה ביהודה ושומרון והוא מבקש במכתב שהממשלה תמשיך להילחם עד הכרעה מלאה.

"ביום שישי, י"ט בחשוון, נהרג בנינו היקר גלעד בקרבות ברצועת עזה. קצת יותר מחודש מתחילת הפורענות שנחתה עלינו. העם, שהיה עד לא מכבר שסוי ומפולג, קם והתגבר. מחלוקות נשכחו, מריבות וניתוקים חברתיים פינו את מקומם להכרה אחת פשוטה: אנו עם אחד, יהודי, ארץ ישראלי", כתב. "עת זכינו לראות את בנינו בפעם האחרונה בשטחי הכינוס בדרום, ראינו ברק בעיניו, ברק של נחישות וידיעה ברורה שאין צודק ממלחמה זו, ועם ידיעה זו הגיעה נכונות אדירה ונוראה למסור את נפשו אם יידרש לטובת המשך קיומו של עם ישראל בארצו.

"ראינו יחד איתו דור של אריות, מיוזעים, מאובקים, שהיו אחרי ימי לחימה עיקשים ביישובי העוטף, חיילים שראו מחזות קשים שהיו יכולים להמיס לבבות מפחד. אבל הדור הזה הפנה את רגשותיו וכוחותיו למלחמה הנוכחית. ומבחינת בחורים אלו שמוסרים נפשם - המלחמה הזו תמשך עד שעתיד עם ישראל יובטח בארצנו.

"לפני מלחמתו של יהודה המכבי בבית חורון, אחיו הגיעו עם טענות ריאליות מולו: 'ובראותם את המחנה הבא לקראתם, אמרו ליהודה: איך נוכל אנחנו המעטים, להילחם עם ההמון החזק הזה, ואנחנו עייפנו, לא אכלנו היום. ויאמר יהודה: נקל כי יסוגרו רבים בידי מעטים ואין מעצור לפני שמים להושיע ברבים או במעטים, כי לא ברב חיל ניצחון המלחמה, ומן השמים הגבורה. הם באים אלינו ברוב גאוה ופשע להשמיד אותנו ואת נשינו ואת בנינו ולבוז אותנו, ואנחנו נלחמים על נפשותינו ועל תורתנו, וה' יגוף אותם לפנינו ואתם אל תיראו מפניהם'. בעת היציאה למלחמה זו אמרתם, ש'יהיו מחירים שנדרש לשלם', ואכן שילמנו. אנו, ועוד משפחות רבות וטובות, שילמנו בדמם של טובי בנינו.

"אני קורא ודורש מכם, אל תעצרו. זהו הזמן וזה צו השעה. גלו גבורה יהודית היסטורית, והמשיכו במלחמה זו עד להכרעתה המלאה על כלל הישגיה. אין די רק במחיקת ארגון החמאס, אלא בשמירת שליטה ביטחונית מלאה ומובהקת בכל חבלי ארץ ישראל. עיני כולנו נשואות אליכם".

תגיות:מכתבחיילשרי הממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה