חדשות בארץ

צה"ל הציע אינקובטורים לבית החולים שיפא; שני פצועים מפגיעת טילים באשקלון

מצבם של הפצועים מוגדר קל. הקשר עם בית החולים בעזה נשמר ולאחר שהוצע לו סולר, צה"ל הוסיף הצעה להעביר ציוד רפואי. הורחבו שעות הפעילות של המסדרון ההומניטרי המאפשר תנועת אזרחים דרומה

כוחות צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)כוחות צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

שני בני אדם נפצעו בצהריים (שלישי) באורח קל מפגיעת טילים ששוגרו מהרצועה לעבר העיר אשקלון. דובר מד"א מסר כי השניים סובלים מפגיעות הדף. בנוסף טופלו 2 נפגעי חרדה. שלושה טילים נפלו בעיר וגרמו נזק למספר בתים וכלי רכב.

צה"ל תקף מן האוויר במרכז הרצועה ובחאן יונס, וממשיך בפעילות הקרקעית. לוחמי צוות הקרב של חטיבת בית הספר לחי"ר פשטו על מפקדתו של איימן נופל, מפקד חטיבה בחמאס שחוסל בתקיפות צה"ל ברצועה. דובר צה"ל מסר בנוסף כי במהלך פשיטה על תשתית טרור הממוקמת במפעל בטון בצפון רצועת עזה, השמידו הלוחמים פירי מנהרה שנמצאו בתוך המפעל. בתוכו אותרו אמצעי לחימה שונים, בהם רימונים, רובי קלצ'ניקוב, מטענים וציוד נוסף. הלוחמים חיסלו כמה מחבלים במספר קרבות, וכוחות ההנדסה השמידו מבנה ממולכד שאותר באזור.

מאמץ צה"ל לתיאום העברת אינקובטורים מבית חולים ישראלי לבית חולים שיפא

לאחר שמנהל בית החולים שיפא מסר אמש כי יש קושי לטפל בתינוקות ובמיוחד בפגים, צה"ל הודיע כי הגיש הצעה לסיוע הומניטרי. למנכ"ל בית החולים שיפא הוצע לקבל אינקובטורים מבית חולים בישראל. חיילי צה"י הכינו את הציוד אך לא נמסר אם ההצעה התקבלה ואם הציוד אכן הועבר.

מצה"ל נמסר כי הוא "נותר מחויב לקיים את אחריותו המוסרית והמקצועית להבחין בין אזרחים למחבלי חמאס. צה"ל מוכן לעבוד עם כל גורם מתווך אמין על מנת להבטיח את העברת האינקובטורים".

צה"ל: משאירים מעברים, קוראים לתושבים שנותרו בצפון הרצועה לנוע דרומה

דובר צה"ל בערבית סגן-אלוף אביחי אדרעי פנה היום לתושבים שנותרו בצפון רצועת עזה וקרא להם להתפנות דרומה. בהודעה שפרסם בחשבון ה-X שלו כתב: "אנו משאירים מעבר פתוח בין 09:00 ל-16:00 למטרות הומניטריות דרך ציר סלאח א-דין לכיוון האזור שמדרום לוואדי עזה. אנא, למען ביטחונכם, הצטרפו למאות אלפי התושבים שעברו דרומה בימים האחרונים". בנוסף כתב כי כוחות צה"ל לא יפעלו בין השעות 10:00 ל-14:00 בשכונות אלדרג' ואל-תופאח, והזמין את התושבים לנצל זאת להתפנות. "אם אנשי חמאס חוסמים את דרככם, פנו אלינו באמצעות הודעת טקסט", כתב אדרעי, וצירף מספר טלפון.

תגיות:עזהצה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה