חדשות בארץ

צה"ל: הושגה שליטה מבצעית במחנה שאטי בעזה

כוחות אוגדה 162 איתרו עד כה יותר מ-160 פירי מנהרות, תקפו כ-2,800 תשתיות טרור, וחיסלו כ-1,000 מחבלים ומפקדים מארגון חמאס. במסגרת הפעילות, הושגה שליטה מבצעית במחנה הפליטים שאטי

(קרדיט תמונה וסרטונים: דובר צה"ל)(קרדיט תמונה וסרטונים: דובר צה"ל)
אא

צה"ל הודיע הערב (שלישי), כי במסגרת הלחימה של כוחות אוגדה 162 שהובילה לפגיעה משמעותית בתשתיות הטרור והיכולות המבצעיות של חמאס, הושגה שליטה מבצעית במחנה הפליטים שאטי.

עד כה כוחות האוגדה איתרו יותר מ-160 פירי מנהרות, תקפו כ-2,800 תשתיות טרור, וחיסלו כ-1,000 מחבלים ומפקדים מארגון חמאס. במסגרת הפעילות, פשטו הכוחות על נכסים אסטרטגיים וחיוניים לארגון הטרור, ביניהם: מוצב כוח 17, הרובע הביטחוני של חמאס, בית החולים רנתיסי ששימש את ארגון הטרור לפעילות צבאית והחזקת החטופים, ומוצב באדר.

אחד מהאזורים הבולטים ביותר בו פעלו כוחות האוגדה הוא מחנה שאטי, אחד מהמחנות המרכזיים של חמאס ברצועת עזה. בתוך המחנה ישנן תשתיות אויב רבות ומרוכזים בו כוחות רבים של גדודי חמאס, ביניהם גדוד שאטי שלקח חלק מרכזי במתקפה על ישראל בשמחת תורה.

צוות הקרב של חטיבה 401 נכנס לשטח רצועת עזה והוביל את יתר הכוחות מצפון הרצועה עד לעומק האויב במחנה שאטי. צוותי הקרב של חטיבת גבעתי וחטיבה 401 השמידו בפאתי המחנה, מהיבשה ומהאוויר, מטרות רבות, ביניהן מבנים מרכזיים ומוסדות שלטון, השייכים לחמאס ושמהם הוכוונה פעילות טרור נגד אזרחי ישראל ונגד כוחותינו.

כוחות צוות הקרב של חטיבת הנח"ל השתלטו על מוצב שאטי, השמידו תשתיות טרור רבות, חיסלו מחבלים ואיתרו חמישה פירי מנהרות. במהלך הפעילות, הלוחמים תפסו מחבלי חמאס שהועברו לחקירה בשטח ישראל.

לוחמים מצוות הקרב של חטיבת הקומנדו פעלו בצפון מחנה שאטי, לאיתור פעילי גדוד שאטי של חמאס והשמדת התשתיות שלו. כוחות החטיבה פשטו על מבנים בעומק המחנה והשמידו תשתיות אויב רבות. בנוסף, הם ביצעו פשיטה לטיהור מרחב בית ספר בו נמצאו עמדות משגרי נ"ט, כמות גדולה של אמל"ח ותשתיות טרור.

שעות לפני שהכוחות הקרקעיים נכנסו למרחב שאטי, כוחות של חיל האוויר תקפו מטרות אויב במחנה וחטיבה 215 הפעילה אש לטובת הכנת השטח לתמרון הכוחות הקרקעיים.

מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן, אמר: "יצרנו תנאים מאפשרים לפירוק היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס בעיר עזה. מתחילת הלחימה, צה"ל ואוגדה 162 מפרקים את מרכזי הכובד של החמאס ויכולות שהארגון בנה במשך שנים. כוחות האוגדה הרגו מתחילת התמרון הקרקעי למעלה מ-1,000 מחבלים וצמצמו בכ-80 אחוז את ירי הרקטות לעבר מדינת ישראל מצפון הרצועה".

תגיות:עזהחמאסצה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה