חדשות בארץ

נבדק מידע לפיו חוסל בכיר בחמאס; הושגה שליטה מלאה על צפון הרצועה

מערכת הביטחון בודקת מידע לפיו אחמד ע'נדור, מח"ט החטיבה הצפונית של החמאס ואחד מחמשת בכירי ארגון הטרור, חוסל. ציוד צבאי של חיילים אותר בבונקר בצפון הרצועה. העיר עזה מכותרת

הכוחות בעזה (צילום: דובר צה"ל)הכוחות בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

מערכת הביטחון בודקת היום (שלישי) מידע מודיעיני לפיו אחמד ע'נדור, אחד מחמשת מנהיגי החמאס, חוסל בצפון רצועת עזה. על פי הדיווח, הוא שהה במנהרה שהותקפה ונהרסה כליל.

ע'נדור, המכונה אבו ענאס, היה ממקימי הזרוע הצבאית ושימש כעת כמפקדה של החטיבה הצפונית בחמאס. שמו נקשר בעבר לחטיפת גלעד שליט. הוא נחשב למקורב מאוד לאחמד ג׳עברי, שחוסל בעבר, ליחיא סינוואר ולמוחמד דף. גורם ביטחוני אמר הערב כי אם יתברר שמידע נכון, הרי זהו "החיסול המשמעותי והאיכותי ביותר עד היום מקרב ראשי החמאס".

הלחימה בעזה נמשכת וצה"ל אישר כי העיר עזה מכותרת ושתי האוגדות שנלחמו בצפון ובמרכז הרצועה נפגשו בציר החוף העזתי. שר הביטחון יואב גלנט מסר בתדרוך לכתבים כי "הבקענו את קווי ההגנה והביצורים של חמאס מצפון ומדרום - הכוחות הגיעו אל מרכז העיר. אנחנו שולטים בכל התווך העילי והמרכזי של רצועת עזה בצפון הרצועה, ובמיוחד בעיר עזה".

נוסיף כי מחנה הפליטים שאטי, מעוז החמאס, נכבש, וכעת צה"ל שולט בכל צפון הרצועה. הכוחות יתמקדו מעתה בטיהור השטח מהמחבלים שנותרו, הריסת מנהרות ותשתיות.

לוחמי גדוד 13 של חטיבת גולני, שפשטו על בניין בית המושל ברצועה, איתרו במבנה ציוד השייך לגדוד - שנלקח ממוצבי צה"ל במתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר. כך מסר דובר צה"ל. "מציאת החפצים מהווה סגירת מעגל משמעותית עבור לוחמי הגדוד ומפקדיו".

הערב הופעלה אזעקה בעיר אילת והסביבה. צה"ל אישר כי מיירט "חץ" פגע בטיל מעל הים האדום, הרחק משטח מדינת ישראל, ששוגר ככל הנראה מתימן. בצפון, צה"ל תקף עמדת תצפית של חיזבאללה בלבנון, בעקבות שיגורים לעבר גזרת הר דב.

גלנט: "אישרתי לצבא להמשיך להתקדם"

שר הביטחון הוסיף בתדרוך לכתבים כי אישר לצבא להמשיך להתקדם בעזה, "גם היום וגם בימים הבאים כדי להשלים את המשימות. לא יהיה מקום חסין עד אשר נשלים את המשימה שלנו ועד שנחזיר את החטופים. אין לאף זכות מוסרית להפסיק את הלחימה שלנו כל עוד האנשים שלנו מוחזקים בידי המפלצות האלה. התמרון יימשך חודשים ארוכים, והוא יכלול גם את הצפון וגם את הדרום, נפרק את החמאס בכל מקום שהוא נמצא. חמאס הולך ונשחק. זה נכון בצפון הרצועה וזה ימשיך להתקיים בכל מקום שהוא".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:עזהחמאסצה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה