חדשות בארץ

לראשונה מאז המלחמה: צה"ל נכנס לבית החולים שיפא

דובר צה"ל עדכן כי הפעולה בבית החולים "מבוססת על מידע מודיעיני וצורך מבצעי". צוותים רפואיים נכנסו עם הכוחות לאחר שעברו הכשרה. בטרם הכניסה, צה"ל קרא לחמאס להיכנע

צה"ל בעזה (צילום: Michael Giladi/Flash90)צה"ל בעזה (צילום: Michael Giladi/Flash90)
אא

לאחר שצה"ל כיתר את העיר עזה בימים האחרונים, הלילה (בין שלישי לרביעי) נכנסו הכוחות לבית החולים שיפא בעיר. בבית החולים מסתתרים מחבלי חמאס. דובר צה"ל אישר את הפרטים והסביר כי הפעולה מבוססת על "מידע מודיעיני וצורך מבצעי".

"הפעולה לא נועדה לפגוע בחולים, בצוותים הרפואיים ובאזרחים השוהים בבית החולים", הבהיר דובר צה"ל. "לפעולה קדם מאמץ לפינוי בית החולים מחולים וחוסים ואף נפתח ציר מעבר מיוחד ממנו. בהמשך הפעולה צפויים להיות מועברים לבית החולים אינקובטורים, ציוד רפואי ומזון תינוקות".

בציוץ שפרסם דובר צה"ל בשפה האנגלית, נכתב כי הכוחות נכנסו עם צוותים רפואיים דוברי ערבית: "הצוותים עברו הכשרה מוגדרת לקראת סביבה מורכבת ורגישה".

כזכור, בשבועות האחרונים צה"ל הזהיר כי המשך השימוש הצבאי של חמאס בבית החולים שיפא "מסכן את מעמדו המוגן על פי החוק הבין-לאומי". עוד כתב דובר צה"ל כי "אתמול העביר צה"ל לרשויות הרלוונטיות בעזה פעם נוספת כי יש להפסיק את כל הפעילות הצבאית בתוך בית החולים תוך 12 שעות. למרבה הצער, הם לא עשו זאת. אנו קוראים לכל מחבלי חמאס הנמצאים בבית החולים להיכנע".

בצה"ל עדכנו את הנהלת בית החולים על הכניסה למתחם. קודם לכן, ברשת אל-ג'זירה דיווחו שצה"ל הודיע למשרד הבריאות בעזה, שנמצא בשליטת חמאס, שהכוחות ייכנסו לבית החולים "בדקות הקרובות".

לפי דיווח ברשת CNN מהלילה, שר הבריאות המצרי הודיע כי נעשים מאמצים להעביר 36 תינוקות שנמצאים באינקובטורים בבית החולים שיפא שבצפון הרצועה. חשוב לציין כי בבית החולים נותרו כ-1,000 חולים בלבד, לעומת 50 אלף שהיו בו בעת הלחימה.

תגיות:חמאסשיפאעזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה