חדשות בארץ

המשטרה בירושלים: "9 תלמידי בית ספר במזרח העיר היו מעורבים בפיגועים"

ועדת החינוך קיימה דיון על מעורבות ילדים ובני נוער מבתי ספר במזרח ירושלים, בעבירות הסתה והפרות סדר. נציג המשטרה בדיון: "נתקלים במפירי סדר בני שמונה"

עמית הלוי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)עמית הלוי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

נציג המשטרה חשף היום (רביעי) בפני ועדת המשנה לתוכניות הלימודים במזרח ירושלים: "מתחילת המלחמה עצרנו במחוז ירושלים 250 עצורים על עבירות הסתה, מרביתם קטינים. תשעה מחבלים תלמידי בתי ספר ממזרח ירושלים ביצעו פיגועים מתחילת השנה. אנחנו נתקלים במפרי סדר בגיל שמונה". יו"ר הוועדה, ח"כ עמית הלוי: "תלמידים בבתי ספר בפיקוח של המדינה מקבלים הסתה קבועה. צריך להיות שינוי מדיניות על מלא".

הנתונים המדאיגים הוצגו כאמור בדיון שקיימה הוועדה לאור העלייה בהפרות הסדר וגילוי ההסתה, בקרב קטינים במזרח ירושלים. חברי הוועדה עיינו בחומר כתוב שהוצג בפניהם בהם דברי הסתה. כך למשל נכתב בפוסט שהועבר לתלמידים ברשת החברתית: "לעזה הגאה אנחנו כותבים את המילים הכי יפות שלנו". הדברים נכתבו כחלק מ"פרוייקט הניצחון" של בית ספר בשייח ג'ראח. במסגרת הפרויקט, שיבחו בשבוע האחרון תלמידי Arab American School את החמאס, בהתאם להנחיות הצוות החינוכי.

חברי הוועדה ציינו כי יש לדון בהקדם בנושא השפעות תוכניות הלימוד בבתי הספר במזרח ירושלים נוכח המלחמה. הלוי: "צריך להיות שינוי מדיניות על מלא. אנחנו רוצים לדעת מה היחס של משרד החינוך כלפי בתי ספר שקיבלו אזהרות לאורך השנים, כולל אותם 7 שנמצאו בהם חומרי הסתה חמורים. אני רוצה לדעת מה הנוהל של המשרד במקרה של בית ספר ראשידיה, למשל, מקרבו יצא המחבל שרצח את אליהו קיי".

עוד אמר הלוי: "הגיע הזמן שהמדינה תתעסק בתשתית החינוכית הזאת, שיש בה הסתה לטרור. האקדח לא יורה לבד. הוא יורה מהראש, הוא יורה מהלב. מתוך 100,000 תלמידים בבתי הספר במזרח ירושלים, 20,000 תלמידים לומדים בבתי ספר של אונר"א ושל הרשות הפלסטינית ואינם ממומנים על ידי מדינת ישראל, אבל כן חל עליהם חוק הפיקוח. אותם 20,000 תלמידים מקבלים הסתה קבועה".

מפקד מרחב קדם, תנ"צ סמי מרציאנו, שהציג לחברי הוועדה את הנתונים ציין כי "מאז שומר החומות אנחנו מזהים ירידה בגילאי מפירי סדר, כשרובם המוחלט הוא בגילאי ילדי תיכון ואפילו פחות, בגיל 8. נתפסים תלמידים מפרי סדר שלומדים גם תחת מערכת החינוך הישראלית. בכל פורום אפשרי אנחנו דורשים להחמיר אכיפה בקרב קטינים. קשה לי להגיד שיש התקדמות. מגיל 12 עד 14 אין מה לדבר על מעצר. וגם בגילאי 14-18, אם זה לא אירוע שיטתי ומתמשך - זה יסתיים במעצר בית. לצד זה אנחנו מבקשים להגביר תביעות אזרחיות כנגד משפחת המפגע. מתחילת המלחמה עצרנו במחוז ירושלים 620 בשלל עבירות, ומתוכם 250 עצורים על עבירות הסתה – מרביתם קטינים".

תגיות:ועדת החינוךהסתה לטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה