חדשות בארץ

ביידן: "חמאס ביצע פשעי מלחמה, הוא פועל מבתי חולים"

נשיא ארה"ב התייחס הלילה לפעילות של צה"ל בבית החולים שיפא: "חמאס כבר אמרו באופן פומבי שהם מתכוונים לתקוף שוב כמו שעשו, כשערפו ראשי תינוקות ושרפו ילדים ונשים בחיים. אני שואל שאלה רטורית - מה אמריקה הייתה עושה במצב הזה?"

ביידן (צילום: shutterstock)ביידן (צילום: shutterstock)
אא

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא הלילה (בין רביעי לחמישי) נאום, בו האשים את חמאס בפשעי מלחמה. ביידן אמר כי חמאס פועל מתוך בתי חולים והתייחס לפעילות של צה"ל בבית החולים שיפא בעזה. "הישראלים לא נכנסו בכוחות גדולים, דיברנו על הצורך שלהם להיות זהירים במיוחד, נאמר לי שהם (הישראלים) מכניסים פנימה אינקובטורים והזהירו את הצוות הרפואי", אמר.

ביידן התייחס גם לסוגיית החטופים: "אני עובד כל היום על שחרור החטופים, לא אעצור עד שנשחרר אותם. אני מעורב מאוד בכל הנוגע להחזרתם, היה שיתוף פעולה עם הקטארים ודיברתי איתם מספר פעמים. הישראלים הסכימו להפוגות, ואני לא רוצה להיכנס ליותר מדי פרטים - אבל אני מלא תקווה זהירה".

על אופן הפעולה של חמאס, אמר נשיא ארה"ב: "חמאס כבר אמרו באופן פומבי שהם מתכוונים לתקוף שוב כמו שעשו, כשערפו ראשי תינוקות ושרפו ילדים ונשים בחיים. לחשוב שהם פשוט יפסיקו ולא יעשו כלום - זה לא מציאותי. הם משתמשים במנהרות כדי להיכנס בין היתר לבית החולים. חמאס אמר שהוא יעשה את זה שוב. ולכן אני שואל שאלה רטורית - מה אמריקה הייתה עושה במצב הזה?". עוד הוסיף, כי הוא סבור שלחמאס יש מפקדה מתחת לבית החולים.

בהמשך נשאל ביידן מתי לדעתו המלחמה תיפסק, והשיב: "כשלחמאס לא תהיה את היכולת לרצוח ולעשות דברים מזוויעים לישראלים - ונכון להבוקר הישראלים סבורים שהם עדיין מסוגלים לעשות זאת. חמאס מתכנן לתקוף שוב וזו דילמה נוראית מה עושים במצב כזה - וגם ישראל לוקחת סיכון שאנשיה ייהרגו במבצע הזה".

לסיום, הדגיש ביידן כי ישראל מתנהלת במלחמה בצורה אחראית: "צה"ל מבין שיש מחויב לזהירות, הם לא יורים באנשים ללא הבחנה. כמה זה יימשך? אני לא יודע. אני הבהרתי לישראלים, לביבי ולקבינט המלחמה שלו שפתרון שתי המדינות הוא הפתרון. אני לא מנבא עתידות, אני לא יודע כמה זמן זה יימשך, אמרתי לישראלים שזו תהיה טעות לחשוב שאפשר לכבוש את עזה, לא רוצה להרחיב כי דן על זה עם מדינות ערב לגבי מה יהיה בהמשך".

תגיות:עזהחמאסג'ו ביידןחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה