חדשות בארץ

במקום מני ממטרה: זה השיר שמחבלי הנוח'בה שומעים ברצף

השר בן גביר סייר בכלא כשברקע נשמע ההמנון הלאומי, "התקווה", הושמע ברצף למחבלים מהקומנדו של חמאס שלקחו חלק בטבח ב-7 באוקטובר. מה מנסה השב"כ להשיג בכך?

איתמר בן גביר (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)איתמר בן גביר (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

במהלך סיור שערך השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, במתקן המיוחד בבית הכלא שבו מוחזקים אסירי כוח הנוח'בה של חמאס, נשמע ברקע ההמנון הלאומי של ישראל, "התקווה". הוא הושמע לאסירים ללא הפסקה, פעם אחר פעם, ורבים שאלו מדוע השיר התנגן ברקע. כעת מתברר כי השיר הזה החליף את השיר הקודם שהיה מושמע לאסירים - "מני ממטרה".

במתקן הכליאה החליטו להשמיע את ההמנון הלאומי מתוך גאוות יחידה. השיר החליף את שיר הילדים הקודם שהושמע לאחרונה למחבלים בניסיון להוציא מהם מידע.

"הצמצום בתנאי המחיה של האסירים הביטחוניים לאחר הטבח נועד לשמור על ביטחון בתי הסוהר וסגל הסוהרים, וכמובן גם ביטחון המדינה", אמר גונדר-משנה לוי, קצין אגף המבצעים של מחוז מרכז. בנוסף, ישנו ניסיון "לבודד" את האסירים מרעשי רקע ולכן מושמעים להם השירים.

כידוע, בחדרי החקירות של השב"כ יושבים מחבלים רבים שמספקים מידע חשוב שמסייע בלחימה. השב"כ חוקר אותם כי הוא יודע כמה מידע יש להם בנוגע לתקיפה האכזרית ב-7 באוקטובר וגם לקראת ההמשך. החוקרים סיפרו בעבר כי ישנה הקפדה על כך שהנחקרים לא יתאמו גרסאות ויהיו מבודדים עד שהחקירה תמוצה.

יחד עם זאת, ישנם מקרים יוצאי דופן: בימים הראשונים למלחמה הופץ סרטון שבו נראים המחבלים כשהם נאלצים להאזין במשך שעות לשיר "מני ממטרה". שיר הילדים הידוע חוזר על הפזמון שוב ושוב. ישראל חסון, לשעבר בכיר בשב"כ, סיפר לכתב אוהד חמו כי "השמעת מוזיקה בחקירות נועדה מצד אחד למנוע שיח בין הנחקרים, ומצד שני לא להניח להם להיכנס למצב של שלווה - המטרה היא לגרום להם להיות במצב של סטרס מתמיד לקראת המשך החקירה".

אופיר מלכא, חוקר שב"כ לשעבר, הסביר: "הרבה מידע מאוד קריטי, מהותי ומציל חיים הגיע מהחקירות האלו. מידע שמדבר על תשתיות, מיקושים ומנהרות ומשרת את הצבא כרגע בתקיפות - לפעמים מקבלים מידע מנחקר ובתוך שעה כבר מטרה מסומנת". חסון הוסיף כי "נחקר במלחמה הוא פצצה מתקתקת בהכרח, משום שכל שביב מידע בזמן שכזה יכול להציל חיים ולהשפיע על תוצאה של קרב או מערכה. הרבה פעמים יש בעיה של זהות. לא מכירים את האנשים, לא יודעים מי הם. הם מחבלים שחונכו להתחזות".

תגיות:חמאסהתקווהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה