חדשות בארץ

צה"ל השיג שליטה מבצעית במעגן הימי בעזה; המטרה הבאה: דרום הרצועה

לוחמי השייטת, בשיתוף חטיבה 188, השיגו שליטה מלאה על המעגן ובכך חוסלה כמעט לגמרי התשתית הימית של חמאס. כוחות צה"ל החלו להכין את הקרקע לפעילות מבצעית בדרום הרצועה

צה"ל במעגן בעזה (צילום: דובר צה"ל)צה"ל במעגן בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל מסר היום (חמישי) כי לוחמי צה"ל השיגו שליטה על המעגן הימי במרכז עזה, שנוצל על ידי חמאס למטרות טרור.

בפשיטה משולבת של כוחות השייטת, השריון וההנדסה יחד עם חיל האוויר, הושמדו כעשרה פירי מנהרות, והושמדו ארבעה מבנים המהווים תשתיות טרור. הכוחות חיסלו 10 מחבלים וטיהרו את כלל המבנים בשטח המעגן. בנוסף, הופלה אנדרטה שמאדירה את אירועי המרמרה. חלק מלוחמי שייטת 13, שלקחו חלק בהשתלטות על המעגן, לחמו גם על המרמרה.

בצה"ל ציינו כי חמאס השתמש במעגן כמתקן אימונים של הכוחות הימיים למטרות טרור ולהכוונת וביצוע פיגועים ימיים. תחת כסות של מעגן ימי אזרחי, ניצל חמאס את המקום לטובת אימון וביצוע טרור, זאת תוך שימוש בכלי שיט אזרחיים ובכלי השיטור הימי העזתי. ההשתלטות על המעגן פגעה קשות ביכולת הימית של חמאס, שהושמדה כמעט כליל.

המטרה הבאה: דרום הרצועה

לראשונה מתחילת התמרון הקרקעי, צה"ל קרא לתושבי מזרח חאן יונס שבדרום רצועת עזה להתפנות מבתיהם. בכרוז שפיזר צה"ל באזור נכתב: "פעילות חמאס וארגוני הטרור מחייבת את צה"ל לפעול נגדם במקום מגוריכם. צה"ל אינו מעוניין לפגוע בכם או במשפחות שלכם. למען שלומכם עליכם להתפנות בהקדם למקלטים המוכרים. כל מי שיימצא סמוך לטרוריסטים או למתקנים שלהם שם את חייו בסכנה. כל בית שישתמשו בו לצורכי טרור יופצץ".

יש לציין כי בימים האחרונים צה"ל מכין את הקרקע לקראת הפעילות המבצעית בדרום הרצועה. כוחות הנדסה, בסיוע יחידות נוספות, החלו לפנות ולנקות את הצירים המובילים לדרום הרצועה. בין היתר מדובר בפעילות להרחקה עתידית של גורמי טרור מהגדר הקיימת, והשתלטות על הציר המוביל לגדר המערכת שהיה בשליטת החמאס. בפעילות זו נפצע אמש באורח קשה מפעיל ציוד כבד של צה"ל.

בגזרת הצפון, צה"ל ביצע לפני הצהריים מספר תקיפות יזומות נגד חיזבאללה. הושמדו מספר מטרות מעבר לגבול, בכלל זה עמדות צבאיות בהם פעלו מחבלי הארגון. כמו כן, כוחות צה"ל תקפו מחבל שפעל בשטח לבנון, סמוך למרחב שלומי.

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזלחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה