חדשות בארץ

אימו של החייל שנהרג: "אתמול, ביום ההולדת העברי שלו, קברנו אותו"

רס"ר במיל' רז אבולעפיה הי"ד, לוחם בחטיבה 12, נפל בקרב ברצועת עזה. אביו יהושוע: "הפכתי לאבא בגיל 43, לקח זמן עד שבא לעולם". אימו מירי: "כשהקצינים באו צרחתי את נשמתי: 'מה עשיתם לילד שלי? איפה הוא?'"

רז אבולעפיה הי"ד (צילום: דובר צה"ל)רז אבולעפיה הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

רס"ר במיל' רז אבולעפיה הי"ד, בן 27 מרשפון, היה לוחם בגדוד 6863 בחטיבה 12. הוא נפל שלשום בקרב בצפון רצועת עזה. הוריו, מירי ויהושוע, התייחסו בחדשות 12 לרגע הנורא שבו התבשרו שבנם האהוב נהרג.

"הייתה לי הרגשה רעה, כל הזמן. הרגשה שמשהו יקרה", תיאר יהושוע, "כשקציני הנפגעים נכנסו הביתה, ממש לא הופתעתי. כל הזמן התפללתי שהוא יהיה פצוע, אבל לא יודע מה יותר טוב, פצוע או מת".

"כשהקצינים באו צרחתי את נשמתי: מה עשיתם לילד שלי? איפה הוא?", אמרה מירי, "בסוף השבוע הוא חגג יום הולדת. הייתי איתו, נהניתי ממנו מאוד. הבאתי לו עוגה מקסימה, הוא נתן אותה לחברים. הבאתי לו עלי גפן שהוא מאוד אוהב, הוא חילק אותם לכולם. ביקשתי ממנו: תשמור על עצמך. ביום שני הוא נהרג. אתמול, ביום ההולדת העברי שלו - הוא נולד בראש חודש, א' בכסלו - קברנו אותו. התחושות נורא קשות".

יהושוע הוסיף: "כל הזמן אמרתי לו: רז, תיזהר. הוא בוגר סיירת גבעתי, היה בפלחה"ן. חשבתי שהם ייכנסו עם נמ"רים. הוא עשה את כל רישיונות הנהיגה שאפשר. שאלתי אותו: אתה תנהג בנמ"ר? הוא אמר: 'לא, אנחנו נכנסים ברגל'. מהרגע שאמר לי את זה, חשבתי: אוי ויי. אחר כך הוא אמר: 'אני הולך לחתום על טילים. יהיו לי טילים על הגב'. אמרתי לו: רז, תיזהר. הוא אמר: 'אל תדאג'. המשכתי לדאוג, והנורא מכל קרה. נהייתי אבא בגיל 43. רז ילד מבחנה. לקח לנו הרבה זמן עד שהוא בא לעולם".

מירי הוסיפה: "שמעתי שהבן שלי גיבור. היה לו את השקט הנפשי שהשפיע על כל החבורה. הם אהבו אותו בצורה מופלאה. שלחו לי אתמול סרטון על הבן שלי, על הצחוקים שלו. לא הפסקתי לבכות מרוב אושר וכאב, שהוא הלך. הוא היה מקסים, חבר טוב, ילד טוב, עוזר להורים שלו, אוהב את אחותו, תומך בחברים שלו. הוא לא קיטר בחיים. אם היית מבקש ממנו משהו, הוא בחיים לא היה אומר לך לא. בבית הספר הוא היה זה שמתווך בין אנשים ומשלים ביניהם. הוא שנא מלחמות ומדון. תמיד היה חבר נאמן לכולם ועזר לכולם".

תגיות:חרבות ברזלרז אבולעפיה הי"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה