חדשות בארץ

מאות חיילי צה"ל פועלים בתוך בית החולים שיפא: מבצעים סריקות ותחקורים

מטרת הפעולה היא למצוא מחבלים, לאתר כניסות למנהרות ולאסוף מודיעין. צה"ל חידש את התקיפה במספר מוקדים ברצועה. חיזבאללה שיגר רקטות לצפון

פעילות צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)פעילות צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

כוחות שלדג וכוחות נוספים בהובלת אוגדה 36, בהיקף של כמה מאות חיילים, פועלים מאז הצהריים (חמישי) במרחב בית החולים שיפא בעזה. דובר צה"ל מסר כי "הפעילות שם ממוקדת, עם מרכיבים של מבצע מיוחד לכל דבר ועניין, שמנוהלת לפי שלבים והערכת מצב מתמשכת. הכוחות עוברים מבנה אחר מבנה וסורקים קומה-קומה. כל זאת, בזמן שבמקום יש עדיין מאות של חולים ואנשי צוות רפואי. הפעילות מתנהלת בשיקול דעת, בסבלנות וביסודיות. תוך ביצוע הערכת מצב בשטח ותחקור שמתנהל במקום. עד כה לא נפגע אף איש צוות רפואי או חייל צה"ל בפעילות".

גורמים צבאיים הוסיפו כי הלוחמים פועלים מתוך הבנה שיש עוד תשתיות טרור רבות במרחב הקומפלקס שמוטמנות היטב. לאחר סריקה ראשונית של חלק מהבניינים אותרו אמצעי לחימה, חומרי מודיעין ובכלל זאת מידע הקשור לאירועי ה- 7 באוקטובר, טכנולוגיות צבאיות וציוד צבאי, מפקדות, אמצעי קשר – כולן של חמאס. בסריקות אותרו אמצעים טכנולוגיים, לרבות מחשבים עליהם נמצא מידע ותיעוד הקשורים לחטופים. האמצעים הועברו לבדיקה וחקירה. 

התקשורת בעזה ציטטה את מנהל בית החולים, שטען כי חיילי צה"ל נכנסו לחדר המתים בבית החולים ונטלו עשרות גופות. לא נמסר אם מדובר בגופות של מחבלים או חלילה של חטופים.

צה"ל חידש את התקיפות ברצועה

לאחר הפוגה מסוימת, כמדי יום, שנועדה לאפשר מעבר בטוח לתושבים מצפון ומרכז הרצועה אל דרומה, חידש חיל האוויר את התקיפות האוויריות בצפון הרצועה. ארגוני הטרור בעזה שיגרו בשעות האחרונות מספר רקטות לעבר יישובי העוטף והעיר שדרות, לא דווח על נזק או נפגעים.

בעוד בדרום מתקשים החמאס והג'יהאד האיסלאמי לשגר רקטות, בצפון החיזבאללה חידש היום את ירי טילי הנ"ט ופצצות המרגמה לעבר יישובים ומוצבי צה"ל. אחר הצהריים שיגרו מחבלים רקטות לעבר שתולה ואבן מנחם. זוהו מספר שיגורים שחצו מלבנון לשטח ישראל ונפלו בשטח פתוח. בנוסף, מחבלים שיגרו טיל נ"ט לעבר מוצב צה"ל במרחב דובב. אין נפגעים. כוחות צה"ל השיבו בירי ארטילרי לעבר לבנון.

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה