חדשות בארץ

נשבעו אמונים לדאע"ש, ונעצרו לפני שעמדו לצאת לחו"ל כדי להצטרף לארגון הטרור

השב"כ והמשטרה עצרו שני תושבי מזרח ירושלים בעקבות חקירה סמויה. בהסתמך על הראיות שהושגו, הוגש נגדם כתב אישום

דגל דאע"ש (צילום: שאטרסטוק)דגל דאע"ש (צילום: שאטרסטוק)
אא

הותר היום (חמישי) לפרסום כי שני תושבי מזרח ירושלים, פעילי דאע"ש, נעצרו על ידי השב״כ והיחידה המרכזית של משטרת ירושלים. זאת, בטרם הצטרפו ללחימה בשורות ארגון הטרור בחו״ל. לאחר שחקירתם הושלמה, הוגש נגדם כתבי אישום.

החקירה נגדם התנהלה בצורה סמויה, בהכוונת שב״כ, והם נעצרו לפני כשבועיים בבתיהם, באום טובא שבמזרח ירושלים. בחיפוש בבתיהם של החשודים, בתחילת שנות העשרים לחייהם, נתפס כסף מזומן רב, ספרים וחומרים שונים של אידיאולוגיית המדינה האסלאמית.

בכתב האישום נטען כי השניים, קוטייבה ואחמד אבו טיר, בני דודים תושבי ירושלים כבני 20, הצטרפו לארגון דאע"ש לאחר שנחשפו לתכניו ברשתות החברתיות. בחודש פברואר האחרון, לאחר יציאת בן דודם של השניים מגבולות ישראל לצורך ביצוע היג'רה (הגירה של חברי הארגון כדי ליטול חלק בהקמת המדינה האיסלאמית באמצעות לחימה באזורים שונים), החליטו הנאשמים לבצע גם הם היג'רה, במטרה ליטול חלק פעיל בלחימה של הארגון.

לטובת קידום התוכנית ובמטרה לאפשר את יציאתם מגבולות ישראל, הם פעלו להנפקת דרכון ישראלי, חסכו סכומי כסף לטובת הוצאות הנסיעה השונות ופנו לארגון דאע"ש על מנת להתגייס לפעילות הלחימה, "שלום עליכם ורחמי אללה וברכותיו אני מהפנים הכבוש, בית אלמקדס ורוצה להתגייס. יש לי את הוצאות הנסיעה", כתב קוטייבה בבקשת הגיוס שלו לארגון.

השניים נאשמים בביצוע עבירות של חברות בארגון טרור וניסיון קבלת אימונים או הדרכה למטרות טרור. במסגרת הפרשה נעצר גם בן דודם והוגשה בעניינו הצהרת תובע.

תגיות:מזרח ירושליםדאע"שסיכול טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה