חדשות בארץ

גלנט על הפעילות בבית החולים שיפא: "בידינו ממצאים משמעותיים"

שר הביטחון עקב במפקדת האוגדה אחר הפעילות בתוך בית החולים בעזה: "השלמנו את כיבוש וטיהור מערב העיר עזה, עוברים שלב בתמרון". מפקד חיל האוויר: "הגענו להישגים משמעותיים - יש עוד דרך ארוכה"

גלנט בהערכת מצב הערב (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)גלנט בהערכת מצב הערב (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערב (חמישי) הערכת מצב באוגדה 36, במהלכה קיבל סקירה על התקדמות הכוחות בשטח, בדגש על הפעילות המתבצעת במתחם בית החולים שיפא. בסיום הערכת המצב אמר גלנט: "יש בידינו ממצאים משמעותיים, הפעולה נמשכת והיא נעשית בצורה מדויקת, סלקטיבית אבל מאוד מאוד נחושה".

בעוד הקבינט אמור לדון הערב בהצעת קטאר לשחרור חטופים, תמורת הפוגה בלחימה, גלנט נשמע כמי שמורה על המשך הפעולה הקרקעית: "ביממה האחרונה השלמנו את הכיבוש והטיהור של כל החלק המערבי של העיר עזה, השלב הבא החל. ככל שנעמיק את הפעולה הזאת, נגביר את הלחץ על החמאס ונשחק עוד מפקדות, נפגע בעוד מנהרות, נחסל עוד פעילים, ונוריד עוד ראשי ארגונים, כך יגדל הסיכוי להשיב את החטופים שלנו, כי האויב הזה מבין רק כוח ואנחנו מסבירים לו היטב מה זה כוח".

במקביל, מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, נשא היום דברים בפני פקודיו בחיל: "צה"ל ביום ה-41 למלחמה המוצדקת הזאת, ואנחנו כואבים ונלחמים, מבוקר השביעי באוקטובר - אותה שבת ארורה, בה לא עמדנו במשימתנו - אנחנו נלחמים ללא הפסקה. סיפורי הגבורה הרבים מלווים אותנו, זיכרון הנופלים והנרצחים ממקדים אותנו בעומק האחריות שעל כתפינו. 239 חטופים מצויים ברצועה, חיל האוויר כמו כל צה"ל עושה את כל המאמצים להשיבם הביתה. אנחנו פועלים באינטנסיביות ובעצימות, פני עזה ישתנו, כל פצצה מעשרות אלפי הפצצות שהטלנו היא מטרה מבוססת מודיעין, היא פוגעת בפעילי חמאס, מפקדיו, תשתיות הארגון ומפקדותיו. אנו פוגעים בחמאס על הקרקע ומתחת פני הקרקע. פגענו באלפי מחבלים ועוד נגיע לכולם, הגענו להישגים משמעותיים - יש עוד דרך ארוכה, נמשיך לפגוע בו עד שנשלים את המשימה שהוטלה עלינו להשמדתו בשיטתיות עקשנות ובהתמדה".

בר התייחס גם ללחימה בצפון ולפעילות של יירוט הטילים שמשוגרים לישראל והוסיף: "חיל האוויר כזרוע אסטרטגית של מדינת ישראל ערוך ופועל בכל רחבי המזרח התיכון, בכל זירה נדרשת - בכל מקום. אנחנו כמובן ערוכים היטב עם תוכניות מבצעיות לזירה הצפונית. מערך ההגנה האווירית של מדינת ישראל כיפת ברזל, קלע דוד ומערכת ח"ץ, המופעל על ידי לוחמי החיל ומהטובים בעולם ואני גאה בהם מאוד. על אף אחוזי היירוט הגבוהים, זוהי אינה הגנה הרמטית, אך ניתן לומר בוודאות כי בזכותה ובזכות ההקפדה על הנחיות פיקוד העורף ניצלו חיים רבים".

לסיום התייחס מפקד החיל להיענות חיילי המילואים ואמר: "מרגע פתיחת המלחמה, כלל אנשי המילואים התייצבו, מעל מאה אחוז התייצבו, בשדה ובמטה, ביחידות ובכל המקומות. אין לי ספק שהם נכס לצה"ל ונכס למדינת ישראל. המכונה הצה"לית עובדת היטב ומביאה לתוצאות טובות מאוד, בחיל האוויר המכונה משומנת בנויה כאשר בצד צוותי אוויר פועלים אנשי המערך הטכני, הבקרים, הפקחים ושאר תומכי הלחימה - הם סוד הקסם והעילוי של החיל הזה המאפשר לנו לטוס כבר ברצף 40 ימים ומאפשר לנו לטוס עוד חודשים רבים קדימה - ככל שיידרש. אנחנו נמשיך להשגת כלל יעדי המלחמה נמשיך עד שמשפחותינו יחזרו לחיות בביטחון בבתיהם דורות קדימה".

תגיות:יואב גלנטתומר ברמלחמת חרבות ברזלחיל האווירעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה