חדשות בארץ

הקבינט ידון בקשיים במשא ומתן לשחרור החטופים – חמאס הקשיח עמדות

החמאס, שתחילה הסכים לשחרור 80 חטופים ובהמשך הודיע כי ישחרר רק 50, מסר הערב כי בשל הפעילות בבית החולים בעזה המו"מ מוקפא. ישראל לא מוכנה להפסקת אש בת חמישה ימים ולשחרור במספר פעימות

צעדה למען החטופים. היום (צילום: Erik Marmor/Flash90)צעדה למען החטופים. היום (צילום: Erik Marmor/Flash90)
אא

הקבינט המדיני בטחוני ידון הערב (חמישי) במשא ומתן המתנהל בתיווך ממשלת קטאר, האמריקנים והמצרים, לשחרור חטופים מעזה. אם בשעות הבוקר נראה כי הושגה הסכמה עקרונית ליישום המהלך בתחילת השבוע הקרוב, הרי שהיום לפנות ערב המשא ומתן נקלע למה שנראה כמבוי סתום.

יש לציין כי בתחילת השבוע הושגה התקדמות, כשחמאס הסכים לשחרר 100 חטופים, בעיקר ילדים ונשים, תמורת אסירות ביטחוניות ובני נוער וצעירים הכלואים בישראל, ותמורת הפסקת לחימה בת 3 ימים.

אלא שבאמצע השבוע החמאס הקשה עמדות והודיע כי יסכים לשחרר רק 50 חטופים, במספר פעימות, מידי יום, ובמשך חמישה ימים בהם ישראל תפסיק את המתקפה, ותמנע מלעלות כטב"מים לשמי עזה. לישראל הועבר מידע לפיו מחצית מהחטופים המיועדים לשחרור הם אזרחים תאילנדים, ככל הנראה בעקבות לחץ של איראן שהבטיחה זאת לממשלת תאילנד.

בישראל העבירו מסר נגדי לפיו הם לא מסכימים למספר שנקבע, לא לפעימות, ולא לחמישה ימי הפסקת לחימה, אלא לשלושה בלבד. ישראל דרשה בשלב ראשון שחרור של כל הילדים, אימהותיהם, וכל הנשים שנחטפו לעזה. כמו כן הודיעה כי ההפוגה בלחימה תכנס לתוקף ברגע שהחטופים יהיו בשטח ישראל.

היום הועבר מסר על ידי המתווכים שהחמאס יסכים קרוב לוודאי לעסקה תמורת שחרור 180 האסירות הביטחוניות הכלואות בישראל והצעירים ובני הנוער. אלא שהערב כאמור הודיע החמאס שהמשא ומתן מוקפא, בשל פעילות ישראל בבית החולים שיפא.

תגיות:שחרור חטופיםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה