חדשות בארץ

6 חיילי צה"ל נהרגו בלחימה - הכוחות מרחיבים את הפעילות ההתקפית ברצועה

ארבעה אזרחים, שניים מהם חברי כיתת כוננות, נפצעו מטיל נ"ט שנורה לעבר מנרה. צה"ל תקף במהלך סוף השבוע בצפון ובמרכז הרצועה ומתכונן לקראת הרחבת הפעילות דרומה. החיזבאללה הגביר את הירי לעבר יישובי הצפון ומוצבי צה"ל

ציוד שנחשף בבית ספר בעזה (צילום: דובר צה"ל)ציוד שנחשף בבית ספר בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

הותר הערב (שבת) לפרסום כי שישה לוחמי צה"ל נהרגו בלחימה ברצועה. בכך עלה מספר חללי צה"ל מפרוץ המלחמה ל-378.

שמותיהם: רס"ר (מיל׳) דוד (דודי) דגמי, בן 43, ראשון לציון, פרמדיק בחטיבה הדרומית, באוגדת עזה, נפל ב-07/11; סמ״ר שלמה גורטובניק, בן 21, ממודיעין-מכבים-רעות, חובש קרבי בגדוד 46, חטיבה 401 (׳עוצבת עקבות הברזל׳); סרן עדן פרוביזור, בן 21, מאלפי מנשה, מפקד מחלקה בגדוד 52, חטיבה 401 (׳עוצבת עקבות הברזל׳); סמ״ר עדי מאלכ חרב, בן 19, מבית ג׳אן, לוחם בסיירת נח״ל; סמ״ר שחר פרידמן, בן 21, מירושלים, לוחם בגדוד 101, חטיבת הצנחנים; רס״ן ג׳מאל עבאס, בן 23, מפקיעין, מפקד פלוגה בגדוד 101, חטיבת הצנחנים. הי"ד.

כוחות צה"ל המשיכו במהלך סוף השבוע בלחימה בצפון רצועת עזה ובעיר עזה. בין היתר ניהלו הלוחמים קרבות עזים באזורים שבהם לא נלחמו עד כה. כוחות מיחידת דובדבן ביצעו פשיטות על תשתיות טרור, שבמהלכן חיסלו מחבלים בהיתקלויות. במהלך אחת הפשיטות נמצאה כמות גדולה של אמצעי לחימה וציוד צבאי בתוך בית ספר, שם הלוחמים ניהלו קרב יריות עם מחבלים. בנוסף, הם פשטו על תשתיות טרור בביתו של מפקד פלוגת הנדסה בגדודים הצפוניים של חמאס, ומצאו אמצעי לחימה וחוברות הכשרה של הארגון.

לוחמים מחטיבת ביסל"ח איתרו עשרות פצצות מרגמה שהוסתרו על ידי חמאס בגן ילדים בצפון רצועת עזה, וכוחות מסיירת גולני פשטו על בית הספר היסודי 'אל-כרמל' בו מצאו הכוחות אמצעי לחימה שהסתיר ארגון הטרור. אתמול ביצע מפקד פיקוד הדרום הערכת מצב בבית החולים שיפא, בעקבות הפעילות הממוקדת והממושכות של כוחות צה״ל בפיקוד אוגדה 36 וכוחות מיוחדים מיחידת שלדג. נחשפה עוד תשתית תת קרקעית של חמאס במרחב בית החולים.

צה"ל נערך להרחבת הלחימה בדרום הרצועה. דוברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשפה האנגלית, מארק רגב, קרא אתמול לתושבי העיר חאן יונס שבדרום רצועת עזה להתפנות מבתיהם. "אנחנו מבקשים מאנשים לשנות מיקום. אנו יודעים שעבור רבים זה לא קל, אבל אנחנו לא מעוניינים לראות אוכלוסייה אזרחית נפגעת מאש צולבת", אמר רגב בריאיון לרשת MSNBC האמריקנית. במהלך השבת החל צה"ל לתקוף בחאן יונס.

הערב שיגר החמאס מטח טילים לעבר ערי ויישובי השפלה. דווח על שישה יירוטים ונפילות של חלקי יירוט. לא דווח על נפגעים. בשעות הצהריים שוגר מטח לעבר העיר אשקלון. אמש נורה מטח מעזה, של עשרה טילים, לעבר המרכז, גוש דן ודרום השרון. שלושה מהם נפלו באזורים מיושבים. חמישה אזרחים נפצעו, אחד מהם בינוני, בזמן שנפלו בעת ריצה למרחב מוגן. לוחמי מילואים מגדוד הסיור של חטיבת ירושלים זיהו את המחבלים ששיגרו את מטח הרקטות לעבר מרכז הארץ אתמול, מגג של בניין ברצועת עזה, והכווינו כלי טיס של חיל האוויר לחיסולם.

צה""ל מנהל הערב קרבות עם מחבלים בג'בליה ובזייתון. במקביל תוקף בעוצמה באזור חאן יונס.

הלחימה נמשכת גם בצפון. החיזבאללה הגביר את ירי המרגמות, הרקטות וטילי הנ"ט לעבר יישובים ומוצבי צה"ל. בשישי ירה ארגון הטרור טיל נ"ט לעבר מנרה. ארבעה ישראלים נפגעו, אחד מהם בינוני והיתר קל. שניים הנפגעים הם חברי כיתת הכוננות. כמו כן, לעבר היישובים סאסא ושתולה,  שוגרו 25 פצצות מרגמה. כולן נפלו בשטחים פתוחים. ירי בוצע גם לעבר קריית שמונה, מבואות החרמון, שומרה, שתולה ויישובים נוספים. צה"ל הגיב בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי, ובמהלך השבת תקף תשתיות רבות של חיזבאללה רחבי דרום לבנון.

תגיות:עזהצה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה