חדשות בארץ

דלק הוכנס לרצועה - בצל ביקורת מצד שרים; המו"מ על החטופים נתקע

ראש הממשלה בנימין נתניהו קבע לערב דיון של הקבינט המדיני-ביטחוני. מספר שרים הביעו כעס על ההחלטה לאפשר הכנסת דלק לדרום הרצועה. החמאס ניתק מגע עם הקטארים, והמו"מ בנוגע לחטופים לא מתקדם

גלנט, נתניהו וגנץ (צילום: DANA KOPEL/POOL)גלנט, נתניהו וגנץ (צילום: DANA KOPEL/POOL)
אא

הקבינט המדיני ביטחוני המורחב יתכנס הערב (מוצאי שבת) לדיון, לבקשת מספר שרים, שהביעו כעס על החלטת הקבינט המצומצם לאפשר הכנסת דלק לרצועה. ראש הממשלה בנימין נתניהו נעתר לבקשת השרים, ובמקביל הוחלט כי ישיבת הממשלה שנועדה למחר תתבטל. הישיבה הייתה אמורה לדון בעסקה לשחרור חטופים.

מספר שרים, בהם מירי רגב, ישראל כ"ץ, איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', הביעו כעס על החלטת הקבינט המצומצם להכניס דלק לרצועה במהלך סוף השבוע. שש משאיות הוכנסו לדרום הרצועה, והשרים טענו כי מדובר בצעד שלא אושר על ידי הקבינט הרחב ונוגד החלטות קודמות שלא לאפשר מהלך כזה.

גורמים מדיניים ציינו כי המשאיות הוכנסו לבקשת האמריקנים, מאחר והתברר כי יש צורך בדלק להפעלת מתקני מים וביוב בדרום הרצועה, לשם הפנתה ישראל את אזרחי צפון הרצועה. שר האוצר סמוטריץ' פנה לראש הממשלה במכתב, בו נכתב בין היתר כי "החלטה זו תמוהה ביותר. אני דורש ממך לעצור את השערורייה הזו באופן מיידי ולמנוע את הכנסת הדלק לרצועה". הוא הוסיף: "לאור התנהלות זו אני דורש שהרכב קבינט המלחמה ישונה ויכלול נציג של כל מפלגה החברה בקואליציה".

ראש המל"ל, צחי הנגבי, אמר כי ישראל נענתה לבקשת ארה"ב להכניס לרצועת עזה שתי מכליות דלק ביממה: "ההחלטה הזאת היא כדי למנוע התפשטות מגיפות שתפגענה בלוחמינו שם ובאזרחים שם. אם יהיו מגיפות תיעצר הלחימה, לא נוכל להמשיך בלחימה אם תהיה פגיעה באזרחים. לא מדובר בשינוי אסטרטגיה, אלא במתן מענה נקודתי שמשרת את המשך הלחימה של צה״ל. המדיניות כולה תידון בקבינט המדיני-ביטחוני לכשיתקיים".

המשא ומתן לשחרור החטופים: ישראל השיבה בשלילה להצעה הקטארית

ישראל השיבה אתמול בשלילה להצעה שהניחו הקטארים בנוגע לשחרור חטופים. על פי ההצעה, חמאס ישחרר 50 חטופים, לפי החלטתו, ובמספר פעימות. זאת בתמורה לשחרור אסירות ביטחוניות וצעירים ובני נוער הכלואים בישראל, ותמורת חמישה ימי הפסקת לחימה.

ישראל השיבה כאמור בשלילה, והודיעה כי בשלב ראשון, בפעימה אחת, היא דורשת את שחרורם של כל הילדים החטופים בעזה, של אימהותיהם ושל כל הנשים החטופות, אזרחיות וחיילות. מדובר לפי הערכה בכ-80 חטופים וחטופות. הקטארים הודיעו כי מאז החמאס ניתק מגע ולא השיב יותר לפניות.

אלא שהערב פרסם החמאס הודעה לפיה הארגון "איבד קשר עם חלק מהחטופים ועם מי שמחזיק בהם, ואינו יודע מה עלה בגורלם". אמש פרסם ארגון הטרור סרטון של אחד החטופים, וטען כי זה מת בעזה כתוצאה מהתקף לב. בישראל בודקים את המידע.

התקשורת הזרה דיווחה שישראל מפנה באיומים את שיפא. צה"ל: "להפך. הכנסנו ציוד הומניטרי"

התקשורת הזרה, בצרפת ובמדינות מערביות נוספות, דיווחה היום שישראל הציבה אמש אולטימטום למנהל בית החולים שיפא בעזה. לפי הדיווחים על בית החולים להתפנות מיושביו עד שבת לפנות בוקר בטרם המקום יותקף.

דובר צה"ל מסר בתגובה כי "בשום שלב צה"ל לא ביקש לפנות חולים או צוותים רפואיים, ואף הציע שככל שתעלה בקשה לתיאום פינוי רפואי נפעל לאפשר אותו ולהעביר את החולים לבתי חולים אחרים. צוותים רפואיים יישארו בבית החולים לטובת החולים שאין ברצונם או ביכולתם להתפנות. כמו כן, במהלך הלילה צה"ל המשיך לספק מזון, מים וסיוע הומניטרי לבית החולים". לתוך בית החולים הוכנסו שתי טונות של מים, מזון וציוד רפואי. מאות חולים ואזרחים ששהו בתוכו התפנו מרצון תוך אבטחה של כוחות צה"ל, ונעו במסדרון הבטוח לכוון דרום הרצועה. ההערכה היא כי בתוך בית החולים נותרו כמאתיים בני אדם.

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזלקבינט המלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה