חדשות בארץ

נתניהו: "נמשיך לדבוק בשלוש המטרות - ניצחון מוחלט על חמאס, החזרת החטופים ושעזה לעולם לא תאיים עוד על ישראל"

ראש הממשלה לצד שר הביטחון ויואב גלנט והשר בני גנץ מסרו הצהרה לתקשורת. גלנט: "חמאס מוכה באופן קשה. גם מחבל בחליפה מחוץ לעזה הוא בן מוות". גנץ: "המערכה תסתיים רק כשנבטיח את הביטחון"

נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך הערב (שבת) מסיבת עיתונאים, יחד עם שר הביטחון, יואב גלנט והשר בני גנץ.

בפתח דבריו הביע נתניהו תנחומים על נפילתם של חיילי צה"ל והתייחס תחילה למצב המשא ומתן לשחרור החטופים, "אני רוצה להבהיר – עד לרגע זה לא הייתה עסקה, אבל אני רוצה להבטיח – כשיהיה לנו מה לומר, נדווח לכם על כך".

בהתייחסו ללחימה, מטרותיה והמשך התמרון אמר נתניהו: "עד כה רשמה ישראל הישגים חשובים מאוד במלחמה. חיסלנו אלפי מחבלים, חיסלנו מפקדים בכירים, השמדנו מוקדי שלטון, השמדנו מנהרות ועוד היד נטויה. אנחנו ממשיכים קדימה בכל הכוח".

ראש הממשלה אמר כי אחד הדברים המאפשרים את ההישגים הוא "כיפת ברזל מדינית", וכי לאחר 43 ימים של לחימה קשה, הגיבוי הבינלאומי אינו דבר מובן מאליו. "גם בתוך ארה"ב וגם ברחבי העולם מופעלים לחצים הולכים וגדלים נגדנו בשבועות האחרונים. ישראל הדפה לחצים רבים – בהם הדרישה שלא להיכנס לרצועת עזה, לעיר עזה ולבית החולים שיפא, אך ישראל נכנסה לכולם. לחצו עלינו להסכים להפסקת אש מלאה – סירבנו, והבהרתי שנסכים רק להפסקת אש זמנית, ורק תמורת החזרת חטופינו. הקבינט מתעקש על האינטרסים הביטחוניים של ישראל מול התנגדות קשה".

על טענות של שרים שאין להכניס דלק לעזה ולתת סיוע הומניטרי השיב ראש הממשלה: "הסיוע ההומניטרי לעזה נחוץ לצורך המשך התמיכה הבינלאומית בישראל, וכי בלי סיוע כזה - גם ידידיה הטובים של ישראל יתקשו לתמוך בה לאורך זמן, ולישראל יהיה קשה מאוד להמשיך במלחמה עד הסוף. לכן כשצה"ל והשב"כ המליצו יחד לקבינט לקבל את הבקשה האמריקנית לאפשר כניסה מוגבלת של שתי מכליות דלק ביום לדרום הרצועה, קבינט המלחמה הסכים פה אחד".

אחרי נתניהו דיבר שר הביטחון גלנט, ואמר כי בימים האחרונים עבר צה"ל לשלב השני של התמרון ברצועה: "כוחות צה"ל נשארו בצד המערבי, אבל הם מתמרנים גם מזרחה. התוצאות של העניין הזה ניכרות לעין. חמאס מוכה באופן קשה. הוא מאבד מפקדות, מנהרות ובונקרים. המפקדים שלו נפגעים בכל הרמות, מהמח"טים עד הטרוריסטים בשטח. אלפי מחבלים נהרגו בשבעות האחרונים ובימים האחרונים. אנחנו מגיעים לכל המקומות הרגישים לחמאס, ופוגעים בהם".

"צה"ל לא מהסס לנקוט כל פעולה, וכי בכל יום שעובר פוחתים המקומות שבהם יכולים מחבלי חמאס להסתובב. מי שהיה בצד המערבי של העיר עזה מבין זאת היטב וכבר פגש את עוצמתו הקטלנית של צה"ל, מי שנמצא בצד המזרחי מבין זאת הערב ויבין זאת בימים הקרובים, וגם מי שנמצא בדרומה של רצועת עזה יבין זאת בקרוב".

בהמשך מסיבת העיתונאים נשאלו גלנט ונתניהו אם בכירי חמאס היושבים בקטאר הם יעד לחיסול, והשיבו כי כל אנשי החמאס בני מוות, בכל מקום. גלנט אמר: "עבורי אין הבדל בין מחבל שמסתובב עם קלצ'ניקוב ומדים מנומרים לבין מחבל עם חליפה בשלושה חלקים במקום אחר בעולם. כולם בני מוות".

השר גנץ, שדיבר אחרון, פתח את דבריו בהדגשת הגיבוי שהוא נותן לרמטכ"ל, לראש השב"כ ולראש המוסד: "כל עם ישראל מאחוריכם. המערכה מתרחבת, והיא תסתיים רק כשנבטיח את הביטחון ונשיב את הבנים הביתה. המלחמה תימשך בעוצמה רבה, וכי רק אחרי תקופה לחימה נוספת יהיה שקט וביטחון. ייקח כמה זמן שייקח. אנחנו נחושים. אנחנו צריכים לגייס את הניסיון והאחריות שלנו ולהיות שקולים וחכמים. חבריי ואני הצטרפנו לממשלה ולקבינט כי בעת הזו נדרשות החלטות קשות ויש לקבל אותן יש לנו עשרות שנים לפרק את חמאס ואין לנו את הזמן הזה להביא את החטופים. יש קדימות להשבת החטופים, אבל זה לא מבטל את מטרות המבצע של ביטול שלטון חמאס והשמדת יכולותיו ומנהיגיו איפה שזה לא יהיה".

תגיות:בנימין נתניהומלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה