חדשות בארץ

הצבא המוסרי בעולם: כך חיילי צה"ל מצילים קשישים ותינוקות עזתים

למישהו היה ספק? בתיעוד אחד נראים חיילים בעזה מסייעים לפנות קשישה מהרחוב, באחר הם מסייעים לאזרחים להתפנות דרומה כדי להציל אותם

(צילום: Atia Mohammed / Flash90)(צילום: Atia Mohammed / Flash90)
אא

לחימה בעזה לצד סיוע לקשישים, תינוקות ואזרחים במצוקה: תיעוד שמתפרסם ברשתות מראה כמה חיילי צה"ל ערכיים ומוסריים. באחד הרחובות ברצועה הם תועדו מסייעים לקשישה להתפנות על עגלה כשיחד איתה מתפנה קבוצה של כ-20 פלסטינים שמניפים בבדים לבנים.

בתיעוד שפרסם דובר צה"ל בערבית נראים חיילי גבעתי גוררים יחד עגלה שטוחה לעבר קבוצה של תושבי עזה שמנסים להגיע לדרום הרצועה, לאזורים ההומניטריים. החיילים מתקרבים לקבוצה ומסייעים להרים את הקשישה יחד עם המזרן עליו שכבה.

בתיעוד אחר נראים חיילים כשהם מסייעים לאם ובתה, נערה עם אוטיזם, לברוח מהתופת. חמאס ניסה לגרום להן לשמש כמגן אנושי כדי שצה"ל לא יתקוף והחיילים פינו אותן למקום בטוח.

התיעודים ממחישים את המדיניות שעליה הצהיר צה"ל בתחילת הלחימה: מלחמה נגד חמאס, אך לא נגד אזרחים. מתחילת הלחימה קורא צה"ל לתושבי הרצועה לנוע דרומה, לאזורים ההומניטריים, שאותם צה"ל נמנע מלהפגיז. כעת מתברר כי הוא גם מסייע לתושבים לעשות זאת על אף התנגדות חמאס שמנצל אותם כדי להינצל מאש צה"ל.

תגיות:עזהחייליםצבא ישראלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה