חדשות בארץ

סקר פלסטיני: 59 אחוזים מתושבי הרשות מצדיקים לחלוטין את הטבח ב-7 באוקטובר

הסקר נערך על ידי מכון מחקר שיושב באוניברסיטת ביר זית. על פי הנתונים, 98 אחוז מהפלסטינים תומכים בעזה ומציינים: "לא נסלח ולא נשכח על התוקפנות של ישראל"

חמושים בג'נין (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)חמושים בג'נין (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)
אא

סקר שבוצע על ידי מכון מחקר פלסטיני, היושב באוניברסיטת ביר זית, הציג נתונים לפיהם 59 אחוזים מהפלסטינים ברשות, הביעו תמיכה בטבח שביצעו מחבלי החמאס בשביעי באוקטובר.

יש לציין כי הסקר בוצע על ידי מכון באוניברסיטה הידועה בפעילות הענפה של הסטודנטים שלה נגד ישראל, עם תא התומך בגלוי בחמאס.

הסקר מראה כי 65 אחוזים מהפלסטינים סבורים שהמלחמה שמנהלת ישראל היא נגד כל הפלסטינים; 98 אחוזים מציינים שלא ישכחו ולא יסלחו על התוקפנות בעזה ו-90 אחוזים תומכים בלחץ המופעל על ישראל להביא להפסקת אש, מה שייחשב כניצחון חמאס.

89 מהנשאלים השיבו כי הם תומכים בגדודי אלקסאם, רק עשרה אחוזים הביעו תמיכה בפת"ח. בנוגע למדינות וארגונים לא פלסטינים התומכים בהם, ענו 45 אחוזים שהחיזבאללה הוא התומך העיקרי. 40 אחוזים ציינו את רוסיה.

על השאלה העוסקת באפשרות להסדר אפשרי בין ישראל לפלסטינים השיבו 90 אחוזים שאין סיכוי לדו קיום בין העמים אחרי המלחמה; 68 אחוזים ענו שירדה התמיכה בפתרון שתי המדינות ו-80 אחוזים אמרו שהנחישות להקמת מדינה פלסטינית גברה.

הפלסטינים שהשיבו לשאלות הסקר ציינו כי הם גאים להיות חלק מהעם הפלסטיני. 98 אחוזים אמרו שהם יותר גאים כעת ו-78 אחוזים מהמשיבים ענו שיש "תקוה לאנושות", בזכות הפגנות התמיכה בפלסטינים בעולם.

ומה לגבי תוצאות המלחמה? 73 אחוז ענו שהיא תסתיים בניצחון החמאס. 79 אחוז שהמלחמה תסתיים בשחרור כל האסירים. 37 אחוזים ציינו עם זאת כי בתום המלחמה יחתם הסכם שלום בין ישראל לפלגים הפלסטינים.

תגיות:סקרפלסטיניםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה