חדשות בארץ

גורם צבאי: יותר שיגורים בצפון מאשר בגזרה הדרומית – צה"ל תוקף סביב העיר עזה

החיזבאללה שיגר היום עשרות רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובים ומוצבים בגבול הצפוני. לוחמי צה"ל תוקפים בעוצמה בג'בליה וזייתון. ארה"ב: התקדמות במו"מ לשחרור חטופים

לוחמים היום בעזה (צילום: דובר צה"ל)לוחמים היום בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

חיזבאללה שיגר היום (ראשון) עשרות רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובים ומוצבי צה"ל בגבול הצפון. גורם צבאי אישר כי בימים האחרונים היקף השיגורים בצפון מצד ארגוני הטרור עולה על זה שבדרום ובמרכז, שם נרשמו שיגורים בודדים.

החיזבאללה ירה רקטות לעבר קריית שמונה, שלומי, מלכיה, מרגליות, כפר גלעדי, בצת, עראמשה ועוד. לא דווח על נפגעים או נזק. צה"ל יירט היום שני כלי טייס שחדרו מלבנון לעבר מרכז הגליל העליון. והיה חשד שהם נושאים מטעני חומר נפץ. כמו כן הותקפו מספר מטרות בלבנון, וחוסלו מספר מחבלים שניסו לחדור לישראל באזור שתולה.

מצה"ל נמסר כי הרמטכ״ל, רא"ל הרצי הלוי, קיים הערכת מצב ואישר תוכניות בפיקוד הדרום להמשך הלחימה הקרקעית והתמרון ברצועת עזה. מאז הצהריים שכונות ג'באליה וזייתון נמצאות תחת מתקפה כבדה. עשרות מחבלים חוסלו.

בנוסף, לוחמים של חטיבת הצנחנים פשטו על שכונת רימאל, מקום המגורים המועדף על בכירי החמאס. נחשפו כ-35 פירי מנהרות, נתפסו אמצעי לחימה רבים וחוסלו מחבלים. מנהרה גדולה אותרה ופוצצה גם בבית חאנון. תקיפה אווירית בוצעה גם בחאן יונס ובפאתי רפיח.

החמאס ניסה היום להראות שהוא פוגע בחיילי צה"ל ומנהל לחימה "מוצלחת" אלא שהוא העלה סרטון שמציג עדות "מרשיעה", לפיה מחבלים חמושים של הארגון נכנסים לבית החולים רנטיסי, בניגוד להצהרותיהם כי לא היו מחבלים בבית החולים.

ארה"ב: סיכוי לעסקת שחרור חטופים

סגן היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ון פיינר, אמר אחר הצהריים לרשת CNN: "אנחנו קרובים מתמיד להסדר להחזרת חטופים". שגריר ישראל בארה"ב, מייק הרצוג, הוסיף בריאיון ל-ABC: "ישראל מקווה שבימים הקרובים ישוחררו מספר משמעותי של חטופים מרצועת עזה".

כזכור, החמאס הודיע כי ישחרר 50 חטופים לפי רשימה שהוא יקבע, בחמש פעימות, ודרש בתמורה שחרור אסירות מהכלא הישראלי וחמישה ימי הפוגה, ללא מעקב אווירי של חיל האוויר הישראלי אחר הנעשה ברצועה.

ישראל הודיעה כי היא מתנגדת לכך. בהודעה שנמסרה למתווכים הקטארים נמסר כי ישראל דורשת שחרור של כל הילדים החטופים בעזה, ביחד עם אימהותיהם, ושל כל הנשים, כולל חיילות. בסך הכל מדובר בכ-80 חטופים. השחרור יתבצע בפעימה אחת וההפוגה תכנס לתוקף ברגע שהחטופים יהיו בשטח ישראל. החמאס טרם השיב. הקבינט גם לא הגיב לידיעה שדווחה בארה"ב המבשרת על הסכם קרוב.

תגיות:עזהחיזבאללהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה