חדשות בארץ

התקדמות בעסקת שחרור החטופים: "אנחנו בדרך הנכונה"

שני מקורות ציינו כי סינוואר הסכים עקרונית להגדיל את מספר החטופים שישוחררו ליותר מ-50 נשים וילדים. הבעיה: הוא דורש כי במהלך ימי ההפוגה ישראל תתחייב להפסיק למשך 6 שעות ביום את איסוף המודיעין מהאוויר

מחאה בעד שחרור החטופים (צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90)מחאה בעד שחרור החטופים (צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90)
אא

עסקת שחרור החטופים עדיין לא נסגרה, אבל על פי מקורות ישראלים ופלסטינים היא נמצאת בהתקדמות. גדודי חללי אל-אקצא בעזה טענו הלילה (בין ראשון לשני) כי הם מסרו בחשאיות חלק מהחטופים לגורמים הרלוונטים. לא ברור אם הידיעה אמינה, אך היום ייפגשו ראש הממשלה נתניהו, יחד עם חברי הקבינט גנץ וגלנט, עם נציגי משפחות החטופים והנעדרים, ויעדכנו אותם במצב. משרד ראש הממשלה מסר בשם הממונה על נושא החטופים והנעדרים, גל הירש, כי הפגישה תיערך בשעות הערב.

אתמול טען גורם בחמאס כי בבוקר תחל הפסקת אש לפני עסקת חילופי השבויים, אך בישראל הכחישו. כמו כן, הערוץ המצרי אל-ע'ד פרסם כי לפי גורמים בחמאס היום בשעה 11:00 תחל נצירת אש.

גורם ישראלי מסר בתגובה: "אין שום סיכום על הפוגה, ללא קשר לענייני העסקה. לדיווח המצרי גם אין אישור ממקור אחר". לעומתו, גורם ישראלי אחר אמר הלילה כי "יש התפתחויות חיוביות במגעים לעסקה. הקשר עם סינוואר חודש. הוא קיבל את העמדה האחרונה שלנו. זה לא יקרה מחר בבוקר, התקשורת עם חמאס לוקחת בכל צעד בין חצי יממה ליממה. אבל אנחנו בדרך הנכונה".

על פי דיווח באתר וואלה, שני מקורות ציינו כי סינוואר הסכים עקרונית להגדיל את מספר החטופים שישוחררו ליותר מ-50 נשים וילדים. לדבריהם, העסקה תחולק לשני שלבים. בשלב הראשון ישוחררו 50 נשים וילדים תמורת חמישה ימי הפוגה בלחימה. במהלך ימי ההפוגה חמאס יאתר נשים וילדים נוספים שלטענת הארגון אינם נמצאים בידיו, כדי שניתן יהיה לשחרר אותם בשלב השני של העסקה.

סינוואר דורש כי במהלך ימי ההפוגה ישראל תתחייב להפסיק למשך 6 שעות ביום את איסוף המודיעין מהאוויר כדי לאפשר לחמאס לפעול לאיתור חטופים נוספים. בישראל לא יודעים את המספר המדויק של הנשים והילדים שבידי חמאס, אך ההערכה היא שמדובר ב-20-28 חטופים נוספים מעבר ל-50 שעליהם הצהיר הארגון. ישראל הבהירה כי היא רוצה שחרור של כל הנשים והילדים שבידי חמאס, ודרשה לדעת מראש במסגרת ההסכם את המספר המדויק שלהם.

עוד אמר לאתר מקור שמעורה בפרטים כי "ישראל דורשת כי במסגרת ההסכם חמאס יתחייב לשחרר את כל הנשים והילדים, ינקוב במספר המדויק שלהם ולא יסתפק באמירה כללית כי ישוחררו חטופים נוספים". המקור ציין כי במסגרת המו"מ דורש חמאס הכנסה של 400 משאיות עם סיוע ודלק לבתי חולים ומאפיות מדי יום. ישראל הבהירה כי מעבר רפיח לא יכול לטפל ב-400 משאיות ביום מסיבות ביטחוניות.

תגיות:חטופיםחמאסחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה