חדשות בארץ

יועצו של נתניהו: "אין צבא על פני כדור הארץ שהוא מוסרי יותר מצה"ל"

אופיר פאלק, יועץ מדיניות החוץ של ראש הממשלה, אמר ל-CNN: "אנחנו עומדים בציות מוחלט לחוק הבין-לאומי, עם מידתיות, הבחנה וצורך צבאי ברור להשמיד את חמאס"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

בינתיים, הלחימה בעזה נמשכת, ולצד קריאה לעסקת השבת החטופים יועץ מדיניות החוץ של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אופיר פאלק, התראיין הלילה (בין שני לשלישי) לערוץ CNN ואמר כי הירי של ישראל לעבר בית החולים האינדונזי שבצפון רצועת עזה היה פרופורציונלי ו"בהתאמה מלאה לחוק הבין-לאומי". הוא הבהיר כי "אנחנו עומדים בציות מוחלט לחוק הבין-לאומי, עם מידתיות, הבחנה וצורך צבאי ברור להשמיד את חמאס. זה בדיוק מה שאנחנו עושים".

פאלק הדגיש כי "במהלך השמדת חמאס, שזה מה שצה"ל עושה כרגע, אנחנו עושים הבחנה ברורה בין אזרחים למחבלים". על הפעולות הצבאיות של ישראל אמר פאלק כי "אין צבא על פני כדור הארץ שהוא מוסרי יותר מצבא ההגנה לישראל".

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, אמר הלילה לסוכנות הידיעות רויטרס: "אנחנו מתקרבים להגיע להסכם שביתת נשק. חמאס מסר את התשובה שלו לגורמים הרשמיים בקטאר". הנייה לא הוסיף פרטים על תנאי ההסכם הפוטנציאלי.

לפי דיווחים פלסטיניים, במגעים לשחרור החטופים חמאס והג'יהאד האסלאמי הסכימו עקרונית לתנאים הבאים:

1. הפסקת אש של חמישה ימים, כולל הפסקה מוחלטת של הטיסות הישראליות בשמי רצועת עזה, למעט צפון הרצועה שבה ישראל תפסיק את השימוש בכלי טיס למשך שש שעות ביום בלבד.

2. שחרור 50 חטופים המוחזקים בידי ארגוני הטרור בעזה ואזרחים זרים שאינם חיילים. התמורה: שחרור 300 אסירים קטינים ונשים מבתי הכלא הישראלים. העסקה תתבצע בשלבים, 10 חטופים ישוחררו בכל יום ובמקביל 30 אסירים פלסטינים - כאשר הנותרים ישוחררו ביום האחרון של הפסקת האש.

3. הכנסת 300 משאיות של מזון, ציוד רפואי ודלק לכל האזורים ברצועה.

תגיות:צה"לחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה