חדשות בארץ

מרתיח: התרומות ל"משפחות חטופים" התגלו כעוקץ

חברה של משפחת דלל שבנם נחטף לעזה קיבלה הודעה עם בקשה לעזור בדחיפות בגיוס כספים לחטופים ותרמה 5,000 שקלים. אחרי שהכסף ירד מהחשבון, היא גילתה כי מדובר בעוקץ. המשטרה בתגובה: "רואים בחומרה, נמצה את הדין"

(צילום: Tomer Neuberg / Flash90)(צילום: Tomer Neuberg / Flash90)
אא

גיא וגל דלל הם שני אחים ששהו באזור קיבוץ רעים ב-7 באוקטובר. בעקבות מתקפת חמאס, גיא נחטף לעזה ומאז גל פועל להשבתו הביתה.

בימים האחרונים שמעה אחת מידידות המשפחה שהאח גל "מגייס כסף" ולכן תרמה לו אלפי שקלים, אלא שמאוחר יותר היא גילתה כי לא הוא עומד מאחורי התרומות ומדובר בעוקץ.

"אני חברה של גל, שאח שלו נחטף. הוא היה בארצות הברית, התכתבנו במספר אחר שהבנתי שזה המספר שלו בחו"ל – הוא אמר שהוא צריך כסף דחוף, לחטופים. שזה מישהו שנפל שם בין הכיסאות וצריך לקבל עזרה דחוף", היא סיפרה בראיון לאתר N12.

"הוא הסביר לי שיש דבר כזה שנקרא משיכה ללא כרטיס. דיברתי עם אבא שלי, אמרתי לו שממש צריך לעזור לו עכשיו, עשינו את זה, העברנו 5,000 שקל. ואז הוא נעלם שניה אחרי ששלחתי את ההודעה".

לאחר מכן היא פתחה את הפייסבוק וראתה שגל פרסם כי גנבו לו את פרטי האשראי. "הבנתי שעבדו עליי, זו הייתה הרגשה משפילה. כי רק רציתי לעזור לחבר טוב שהוא גם ככה במצב כל כך נוראי בחיים שלו", היא סיכמה.

גל שמע על התרמית בדרכו מארה"ב, שם הוא מנסה לקדם את עסקת שחרור החטופים. "גיא ואני החברים הכי טובים, יש לנו אותם תחביבים. יש לנו קשר חזק מאין כמוהו", סיפר. "ראיתי את ההתכתבויות של אותו בן אדם. זה הגניב אותי. עוד משהו לא מציאותי".

הוא הוסיף כי "אני יודע שאותו בן אדם ניסה לפנות לכמה אנשים, וברגע שהוא הצליח לבצע את העוקץ, הוא התנתק. אני יודע רק על 5,000 שהצליחו להיסחט". הוא סיפר שאותו אדם פנה למספרי טלפון שאינם באנשי הקשר שלו. "זה אשתו של אח של השותף בדירה שלי, זה חברות של אמא שלי".

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל רואה בחומרה את העבירה ונסיבותיה. בעקבות המקרה נפתחה חקירה מואצת תוך הפעלת כלל האמצעים העומדים לרשותנו  במהלכה יבוצעו כלל פעולות החקירה הנדרשות, במטרה להגיע לחקר האמת לשם מיצוי הדין".

תגיות:חטופיםתרומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה