חדשות בארץ

הותר לפרסום: תושב קלנסואה ותושב יפו התאמנו בתורכיה כדי לבצע פיגוע בישראל

המשטרה והשב"כ עצרו לפני כחודש את השניים לאחר שגורשו מתורכיה, ונחתו בישראל. היום הוגש כתב אישום בגין הזדהות עם ארגון טרור וכוונה לממש פעילות טרור בישראל ומחוצה לה, על-ידי הצטרפות ללחימה בשורות ארגון טרור בסוריה

אימוני ג'יהאד איסלאמי. ארכיון (צילום: Atia Mohammed/Flash90)אימוני ג'יהאד איסלאמי. ארכיון (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

הותר היום (שלישי) לפרסום: בפעילות משולבת של משטרת מחוז מרכז ושירות הביטחון הכללי, נעצרו לפני כחודש תושב קלנסואה ותושב יפו, בחשד להזדהות עם ארגון טרור ג'יהאד עולמי.

שני העצורים תכננו פעילות טרור בישראל ומחוצה לה, על-ידי הצטרפות ללחימה בשורות ארגון טרור בסוריה. בתום החקירה הוגש היום כתב אישום נגד השניים.

על פי הפרטים שהותרו לפרסום השניים נעצרו ונכלאו לפני כחודש על-ידי גורמי האכיפה בתורכיה, לפני שהצליחו לממש את תוכניתם לעבור לסוריה ולהצטרף ללחימה, זאת לאחר שערכו אימונים צבאיים על אדמת תורכיה. לאחר כליאתם בתורכיה, גורשו השניים ונעצרו עם נחיתתם בנתב"ג והועברו לחקירה משותפת של השב"כ וימר מרכז.

כאמור, בחקירת השב"כ והמשטרה עלה כי תכננו לצאת ולהצטרף לזירת לחימה בסוריה עם ארגוני טרור ג'יהאדיסטים, כאשר במסגרת זו הגיע החשוד יוסף ג'ניד לתורכיה והצטרף לעיסא ביטשון, שפעל באופן אקטיבי לקדם יציאה לזירת לחימה, ואף התייעץ עם גורמים נוספים ובחן דרכי הגעה לסוריה.

בנוסף השניים צרכו באופן שיטתי ומתמשך תכני טרור של ג'יהאד עולמי, כחלק מההכנה המנטלית לקראת הלחימה, וכמו כן קיימו אימונים גופניים וצבאיים לרבות מטווחי ירי, על אדמת תורכיה, כחלק מתהליך הכשרתם למימוש מהלכי טרור שתכליתם שחרור מסגד "אלאקצא".

היום הוגש כתב האישום לבית המשפט השלום בכפר סבא והפרקליטות מייחסת להם עבירות ביטחוניות חמורות.

תגיות:שב"כג'יהאד איסלאמימעצר מחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה