חדשות בארץ

נתניהו לשרים: "העסקה קשה אך נכונה. המלחמה תימשך עד להשגת כל היעדים"

ראש הממשלה נתניהו התחייב, בפתח ישיבת הממשלה לאישור עסקת החטופים, כי המלחמה תימשך בתום ההפוגה: "המאמץ המלחמתי לא ייפגע"

אא

(וידאו: עומר מירון, לע"מ ואלעד מלכה, משרד הביטחון)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ נשאו הערב (שלישי) הצהרות בפתח ישיבת הממשלה, שהתכנסה לאשר את העסקה לשחרור חלק מהחטופים בעזה. נתניהו התחייב בדבריו כי המלחמה תימשך אחרי ההפוגה, עד להשגת מטרותיה, ובכללן השבת כל החטופים.

"הישיבה הזאת נועדה לדון בהשבת חטופינו, אבל אני מבקש להתחיל בדבר שצריך להיות מובן מאליו", פתח נתניהו. "יש בחוץ דברי הבל כאילו שאחרי ההפוגה להשבת חטופינו אנחנו נפסיק את המלחמה. אני מבקש להבהיר: אנחנו במלחמה, ונמשיך במלחמה עד שנשיג את כל היעדים שלנו – לחסל את החמאס, להשיב את כל חטופינו ונעדרינו ולהבטיח שבעזה לא יהיה שום גורם שמאיים על ישראל".

"אתמול פגשתי, יחד עם חברי קבינט המלחמה, את בני משפחות החטופים. הקשבתי קשב רב למצוקה שלהם, הם תיארו בקול רוטט ובדמעות את הסיוט שבו הם נתונים. אמרתי להם שהשבת חטופינו היא משימה קדושה ועליונה, ואני מחויב לה יחד עם חבריי. כפי שאמר הרמב"ם – אין מצווה גדולה יותר מפדיון שבויים. לא נרפה מהמאמץ עד שנפדה ונשיב את כולם".

"במלחמה יש שלבים, וגם בהשבת החטופים יש שלבים – אבל לא נרפה עד שנשיג את הניצחון המוחלט ועד שנחזיר את כולם", הצהיר ראש הממשלה. "זאת החובה הקדושה שלי, של כולנו. בימים האחרונים שוחחתי עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וביקשתי את ערבותו לשיפור המתווה, והוא אכן שופר, כדי שיכלול יותר חטופים ופחות מחירים. השיחות נשאו פרי, הנשיא ביידן נרתם לעניין ואני מודה לו על כך".

"לפנינו הערב החלטה קשה, אבל היא ההחלטה הנכונה. כל גורמי הביטחון תומכים בה באופן מלא. הם הבהירו שביטחון כוחותינו יובטח בימי ההפוגה, ושהמאמץ המודיעיני יישמר בימים אלה. הם הבהירו שהמאמץ המלחמתי לא רק שלא ייפגע, אלא להיפך – הדבר יאפשר תאפשר לצה"ל להיערך להמשך הלחימה", סיכם נתניהו.

שר הביטחון גלנט אמר כי הפעולה הנחושה של כוחות צה"ל אפשרה את העסקה המונחת לאישור השרים: "שחרור חטופים הוא קודם כל נושא ערכי ומוסרי. עבורי, שחרור חטופים זה ערך. יחד עם זה, ללא הלחץ והמשכו לא יהיה סיכוי להביא גם את הקבוצות הבאות שאנחנו רוצים להביא. לכן, לפי בקשתי ובקשת מערכת הביטחון נכנסה לתוך החלטת הממשלה הדרישה החד-משמעית שמיד לאחר מיצוי השלב הזה תימשך פעולת צה"ל במלוא עוצמתה".

השר בני גנץ אמר: "המתקפה שצה"ל ביצע, יחד עם כל כוחות הביטחון, זה הבסיס למתווה שחרור חטופים שנדון בו היום ושיוצג כאן, ולא פחות חשוב מזה הוא הבסיס להמשך המאמצים המבצעיים ההכרחיים, גם בזירה הדרומית ואולי בזירות נוספות. המתווה הזה הוא חלק מתפיסה כוללת של החזרת כלל החטופים והנעדרים מהמערכה הזו ומהמערכות הקודמות. מאחורי כל דמות יש שם ויש משפחה. המתווה הזה הוא קשה ומכאיב מבחינה אנושית, אבל הוא גם מתווה נכון, כי הוא לוקח את המרב האפשרי ומממש אותו, ואני חושב שהוא יהווה את הבסיס להמשך".

"מה שיש בהחלטה הזו היא החלטה אפשרית, וכך לדעתי צריך להבין, זו החלטה אפשרית במסגרת מטרות המלחמה שמאפשרת לנו, מוסרית ומבצעית, את המשך פיתוח המערכה", הוסיף גנץ. "יש רגע בחיים, שעליו אמרו חכמינו כי אין ספק מוציא מידי ודאי, והספק יכול להיות הרבה מאוד דברים שאולי נגיע אליהם בהמשך, והוודאי הוא כאן ועכשיו, וצריך להביא אותו הביתה וצריך אחר כך להמשיך להילחם כדי להביא עוד הביתה, זו המשימה שלנו".

תגיות:חטופיםבני גנץיואב גלנטבנימין נתניהוחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה