חדשות בארץ

חוזרים הביתה: הממשלה אישרה את עסקת החטופים - 50 נשים וילדים ישוחררו

אחרי דיון של שעות, חברי הממשלה אישרו את פרטי ההסכם ברוב קולות ובהתנגדות שרי עוצמה יהודית. לפי המתווה, במהלך ארבעה ימי הפוגה ישוחררו 50 ילדים ונשים תמורת שחרור 150 אסירים פלסטיניים, קטינים ונשים, וייכנס דלק לרצועה

מחאה לשחרור הילדים החטופים (צילום: Doron Horowitz/Flash90)מחאה לשחרור הילדים החטופים (צילום: Doron Horowitz/Flash90)
אא

חוזרים הביתה: בתום דיון של שעות, הממשלה אישרה הלילה (בין שלישי לרביעי) את העסקה לשחרור חלק מהחטופים שמוחזקים על ידי חמאס ברצועת עזה. על פי המתווה, ישוחררו לפחות 50 נשים וילדים ישראלים. בתמורה, ישראל תאפשר ארבעה ימי הפוגה בלחימה, תשחרר כ-150 נשים וקטינים פלסטיניים שמרצים עונשי מאסר ותאפשר הכנסת משאיות דלק לרצועה. בכל יום הפוגה ישוחררו כעשרה חטופים.

הממשלה אישרה את העסקה ברוב גדול. היחידים שהתנגדו הם שרי עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, יצחק וסרלאוף ועמיחי אליהו. שרי הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', אופיר סופר ואורית סטרוק, השתכנעו בסופו של דבר והצביעו בעד.

בהודעה הרשמית של הממשלה נכתב: "הלילה אישרה הממשלה את השלב הראשון של החזרת כל החטופים הביתה. ממשלת ישראל, צה"ל וזרועות הביטחון ימשיכו במלחמה כדי להשיב את כל החטופים, להשלים את חיסול החמאס ולהבטיח שמעזה לא יתחדש שום איום למדינת ישראל".

לאזרחי ישראל יתאפשר להגיש עתירה לבג"ץ נגד המתווה תוך 24 שעות. על פי העסקה, 50 החטופים הישראלים שישוחררו כוללים 30 ילדים, 8 אימהות ו-12 נשים נוספות. הם ישוחררו בהדרגה במשך 4 יממות בהן תהיה הפוגה מלאה. בהמשך תיתכן הארכה של ההפוגה, תמורת שחרור חטופים נוספים. שמות הישראלים שישוחררו יועברו מדי יום לישראל, כך שיהיה ניתן לדעת מי מהם חוזר הביתה.

תגיות:עזהחטופיםחמאסחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה