חדשות בארץ

הנשיא הרצוג: "הלבטים מובנים, כואבים וקשים. מגבה ותומך בעסקה"

נשיא המדינה יצחק הרצוג גיבה את החלטת הממשלה לקדם את העסקה לשחרור חטופים: "מייחל שתהווה צעד משמעותי ראשון להשבת כלל החטופים". שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הסביר מדוע שרי הציונות הדתית הצביעו בעד העסקה: "השתכנענו כולנו שהשבת החטופים תקדם את מטרות המלחמה"

הרצוג (צילום: חיים צח, לע"מ)הרצוג (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיב הבוקר (רביעי) על ההחלטה שקיבלה הממשלה לאשר את העסקה לשחרור חטופים.

"הלבטים מובנים, כואבים וקשים, אך בנסיבות הקיימות אני מגבה ותומך בהחלטת ראש הממשלה לקדם עסקת שחרור חטופים", אמר הרצוג. "זוהי חובה מוסרית וערכית שמבטאת נכונה את הערך היהודי והישראלי של פדיון שבויים, ואני מייחל לכך שתהווה צעד משמעותי ראשון להשבת כלל החטופים הביתה".

"מדינת ישראל, צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו לפעול בכל דרך להשגת המטרה הזאת, לצד השבת הביטחון המוחלט לאזרחי ישראל", סיכם הרצוג.

בתוך כך, בציונות הדתית הסבירו הבוקר מדוע שרי המפלגה החליטו להצביע בעד העסקה, לאחר שביקשו הפסקה לצורך התייעצות לפני ההצבעה: "שרי הציונות הדתית השתכנעו שמדובר בהישג שתואם ומקדם את מטרות המלחמה הכוללות ולא חלילה פוגע בו. עסקה במחירים נמוכים, שהיא תוצאה של הלחץ שמופעל ועוד יופעל על סינואר, עסקה שתביא לשחרור נשים וילדים רבים, מהלך תחום בזמן שכולל מנגנוני ביצוע ברורים שימנעו שחיקה זוחלת ומיד לאחריו תחודש המלחמה בנחישות ובהחלטיות עד להשמדת חמאס והסרת האיום הנשקף מעזה לעבר אזרחי ישראל".

"הבהירות בדבר מטרות המלחמה והחובה להמשיך, בעזרת השם, ולא לעצור עד השגתן המלאה - משותפת מקצה לקצה לכל שרי הממשלה והקבינט ולכל גופי הביטחון, מה שמבטיח יכולת עמידה בלחצים מבית ומחוץ ואת המשך הלחימה באחדות ותוך קונצנזוס לאומי רחב".

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', הוסיף: "זה לא סוד שלפני הדיון בממשלה סברנו אחרת, אולם במהלך הדיון הארוך והיסודי השתכנענו כולנו שהשבת החטופים תקדם את מטרות המלחמה ושהממשלה, הקבינט ומערכת הביטחון כולה מחויבים ללא סייג להמשך המלחמה עד להשמדת חמאס. שוכנענו כי צה"ל ערוך להגנה על כחותינו ואף לניצול העצירה האופרטיבית הקצרה להיערכות וצבירת הישגים לקראת המשך המערכה, וכי העסקה כוללת מנגנונים ברורים שימנעו דשדוש וכניעה עתידית למניפולציות של סינואר". 

"על כן החלטנו כי מדובר בעסקה טובה ונכונה והצבענו בעדה. אנו מקווים כי היא תצא אל הפועל וכי משפחות רבות יתאחדו מחדש בימים הקרובים, וכי תהיה בכך תרומה חשובה להרמת הרוח והמורל הלאומי וממילא לגיבוי המוחלט של העם להמשך המלחמה עד להשגת יעדיה הכוללים".

"אנו קוראים ללוחמים ולמפקדים הגיבורים, בסדיר ובמילואים - היו גאים. מסירותכם וחתירתכם לניצחון הביאה הישג גדול של השבת חטופים רבים הביתה, ובעזרת השם נחישותכם בהמשך תביא להשמדת חמאס ויתר ארגוני הטרור, לפירוז רצועת עזה כולה ולהשבת החטופים כולם. אין לנו שום כוונה לעצור, נהפוך הוא - הדרג המדיני עומד מאחוריכם, מאמין בכם ומשוכנע כי תשלימו את המלאכה, תשמידו את הנאצים של חמאס בעזה ותחזירו את הביטחון והכבוד הלאומי לאזרחי ישראל".

תגיות:יצחק הרצוגבצלאל סמוטריץ'חטופיםחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה