חדשות בארץ

פורסמה רשימת 300 המחבלים שישוחררו במסגרת עסקת החזרת החטופים

ברשימה נכללים בעיקר אסירים מתחת לגיל 18 ונשים. הם משתייכים בין השאר לחמאס, לג'יהאד, לפתח ולחזית העממית. בין האסירים אין רוצחים

(צילום ארכיון: shutterstock)(צילום ארכיון: shutterstock)
אא

משרד המשפטים פרסם היום (רביעי) את רשימת המחבלים שישוחררו, זאת במסגרת העסקה הצפויה עם חמאס לשחרור החטופים מעזה. בין המשוחררים נמצאים פעילי חמאס, ג'יהאד אסלאמי, פת"ח והחזית העממית. לחלק מהאסירים יש תעודת זהות כחולה, אך הם לא אזרחי ישראל. רובם תושבי מזרח ירושלים. בעבר, חלקם נשפטו בבתי משפט צבאיים וחלקם באזרחיים.
ברשימה 300 אסירים, שכמחצית מהם ישוחררו בפעימה הראשונה של העסקה. אם היא תתרחב, וישוחררו חטופים נוספים, ישוחררו גם יתר האסירים. הרשימה מורכבת מאסירים מתחת לגיל 18 וגם מנשים. בין האסירים אין כאלה שהורשעו ברצח. העבירה החמורה ברשימה היא ניסיון לרצח. חלקם נמצא במעצר ועוד לא הועמד לדין. במשרד המשפטים ציינו כי בין "המיועדים לשחרור" ישנם גם כאלה שנמצאים במעבר בשל יידוי אבנים ותקיפת שוטרים.

כזכור, הממשלה אישרה הלילה (בין שלישי לרביעי) עסקה לשחרור 50 חטופים שמוחזקים בעזה. לפי המתווה, חמאס ישחרר 50 נשים וילדים ישראלים כשישראל תאפשר בתמורה ארבעה ימי הפוגה בלחימה וכן שחרור כ-150 נשים וקטינים פלסטיניים שמרצים עונשי מאסר בישראל. כמו כן, היא תכניס משאיות דלק ל עזה. הדיון בעסקה נמשך שעות ובסופו הוחלט כי 50 החטופים שישוחררו יהיו 30 ילדים, 8 אימהות ו-12 נשים נוספות. אלה ישוחררו במשך 4 יממות, בהן ישראל תעניק לעזה הפוגה מלאה. בהמשך תיתכן הארכה של ההפוגה, בעד שחרור חטופים נוספים.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, אמר על אישור עסקת החטופים: "הלבטים מובנים, כואבים וקשים אך בנסיבות הקיימות אני מגבה ותומך בהחלטת רה"מ והממשלה לקדם עסקת שחרור חטופים. זוהי חובה מוסרית וערכית שמבטאת נכונה את הערך היהודי והישראלי של פדיון שבויים ואני מייחל לכך שתהווה צעד ראשון של ממש להשבת כל החטופים הביתה. מדינת ישראל, צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו לפעול בכל דרך להשגת המטרה הזאת, לצד השבת הביטחון המוחלט לאזרחי ישראל".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב על התנגדות שריו להסכם לשחרור החטופים: "תפקידה של הנהגה הוא להביט לאזרחים בעיניים ולספר להם את האמת. מתווה שמשאיר חלק מהילדים והנשים בעזה, איננו מוסרי בעיניי, לא הגיוני ולטעמי - רחוק רחוק מכדי מיצוי. זה יכול והיה צריך להיות אחרת. החמאס רצה את פסק הזמן הזה יותר מכל. הוא גם רצה 'להיפטר' מהנשים והילדים בשלב ראשון, מפני שאלו גרמו ללחץ בין-לאומי עליו, הוא רצה לקבל בתמורה דלק, שחרור מחבלים, הפסקת פעולות צה"ל ואפילו איסור טיסות. את כל אלה הוא קיבל. המתווה הוא תקדים מסוכן שמשנה משוואה ועלול להביא אירועים נוספים".

תגיות:אסיריםחטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה