חדשות בארץ

"הרופאים בהלם": הכדור של הצלף נכנס לדביר לצוואר ויצא מהצד השני

"הרגשתי הדף חזק משום מקום", משחזר הלוחם את הכדור שספג בצווארו בעזה. אחרי שהיה נדמה שהוא מת, בבית החולים הרופאים נדהמו: הכדור של הצלף לא פגע באיבר חיוני

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

בין כל סיפורי המלחמה הקשים יש כמה סיפורי ניסים שקשה להישאר אדישים אליהם. אחד כזה התרחש לדביר פישר, אותו הרופאים מכנים "נס".

דביר ששהה בטיול במזרח הגיע בטיסת החילוץ של אל על ארצה כדי לתפקד כחובש במילואים בחטיבת הקומנדו 551. הוא הגיע ליחידה שלו למילואים כדי להיכנס לעזה כשנה וחצי אחרי השחרור. הוא נכנס לעזה ושהה בגזרת בית חאנון. באחד הסיורים, הוא הרגיש מכה חזקה באזור הצוואר והבין שנורה.

"הרגשתי הדף ממש חזק משום מקום, ראיתי שחור בעיניים", הוא משחזר בראיון. "ראיתי ממש את הדמות שלי מבחוץ, מסתכל על כל הסיטואציה, חוויה חוץ-גופית. כאב לי מאוד והחברים משכו אותי אחורה לאיזה בית".

חבריו של דביר הבינו שקליע של צלף חדר לאזור הצוואר שלו. הוא איבד דם כשבמקביל הם מנהלים קרב מול המחבלים. "הרופא בצוות שם לי חוסם עורקים, הייתי המום מהכאב אבל בהכרה ומודע", הוא סיפר. "לא רציתי להפריע להם בלחימה ורציתי להרגיע את עצמי - אז ממש הפעלתי את הגפיים לראות אם הכול עובד וכשראיתי שאני בסדר אז נרגעתי", הוא נזכר. "מנטרה שאני מכיר מהמדיטציות עזרה לי מאוד והשאירה אותי בהכרה ומפוקס. ואז התחיל הפינוי על האלונקה, אני זוכר שראיתי את המסוק בארץ והתעוררתי בבית החולים.

"לרגע לא חשבתי שאני הולך למות, הכול קרה מאוד כמו שצריך, למרות הכדור שחדר. כשהגענו לבית החולים הבנתי שהכדור עבר דרך הצוואר ולא פגע בשום דבר חיוני. הרופאים היו בהלם ואמרו שהם לא ראו בחיים דבר כזה שקורה, שזה אירוע נדיר. אני שנה וחצי אחרי שחרור, לא חשבתי שאמצא את עצמי בסיטואציה כזו. יצא לי לטפל במקרה ממש דומה של חייל שקיבל כדור בגב התחתון ויצא לו דרך הכתף, וזו ממש סגירת מעגל. אבל אנחנו מתכוננים לכל דבר כשאנחנו במלחמה".

תגיות:מלחמהחייליםנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה