חם ברשת

"לעצור אותו": אהוד ברק גורם שוב לנזק הסברתי וחוטף מ"הצל"

ראש הממשלה לשעבר התראיין ב-CNN וטען כי הבונקרים מתחת לשיפא נבנו על ידי קבלנים ישראלים. "הצל" תקף אותו: אתם מבינים את הנזק הבלתי הפיך שהוא עושה?!"

(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, סיפק לאחרונה מספר אמירות מקוממות בנוגע למלחמה ואתמול הוא המשיך בשלו: בראיון שערך בערוץ CNN דיבר ראש הממשלה לשעבר על המעורבות הישראלית לכאורה בבניית המנהרות והבונקרים בבית החולים שיפא בעזה.

הדברים המקוממים של ברק הגיעו ליואב אליאסי, "הצל", שתקף אותו בחשבון הפייסבוק שלו. "תגידו, בלי דעה פוליטית, זה נשמע לכם נורמאלי?", כתב. "הדבר הזה מקובל עליכם?! אתם מבינים את הנזק הבילתי הפיך שהוא עושה?! מדובר כאן על רמטכ"ל, שר ביטחון, ראש ממשלה לשעבר, איך זה עובר בשקט?! מישהו חייב לעצור את מסע ההרס של סוכן הכאוס הזה. איפה שלטון החוק ?!".

הציטוטים על מעורבות של ישראל בבניית המנהרות ההתקפיות מתחת לבית החולים מגיעים במקביל לכך שדובר צה"ל, דניאל הגרי, מנסה להסביר לעולם כי ארגון הטרור חמאס בנה את רשת המנהרות ההתקפיות מתחת לבתי חולים, כשחלק מהמחבלים יצאו משם ב-7.10 למתקפה על עוטף עזה וחזר לשם עם חטופים.

ברק אמר בראיון למגישה כריסטיאן אמנפור, ששודר למיליוני צופים, כי ישראל בנתה בונקרים ומנהרות תת קרקעיות בבית החולים שיפא. "הבונקרים מתחת לבית החולים שיפא נבנו על ידי יזמים ישראלים במטרה לספק ולהפעיל יותר מקום לבית החולים, כאשר ישראל ניהלה את המקום לפני עשרות שנים".

"זה ידוע כבר הרבה שנים שהבונקרים האלו נבנו על ידי קבלנים ישראלים מתחת לשיפא וחמאס עשה בהם שימוש לצרכיו והפך אותו למרכז פיקוד שלהם", ברק. "לפני כארבעה עשורים המקום היה בניהולנו, אז אנחנו עזרנו להם. אנחנו עזרנו להם לבנות את הבונקרים האלה במטרה שיהיה יותר מרחב לכל האופרציה של בית החולים".

ראש הממשלה לשעבר התייחס גם לכניסה של ישראל לבית החולים אחרי שסיפק התראות רבות וטען שזו אחת הסיבות שלא מעט מההוכחות לקיומה של אותה מפקדה נעלמו. "אנחנו דאגנו לא לפגוע בפעילות של בית החולים, והזהרנו במשך ימים רבים שאנחנו הולכים לבוא לשם", הוסיף. "ואז הגענו, קרוב מאוד, מאוד בזהירות, במטרה להימנע מאבידות, בין אם אלו רופאים, מטופלים או האחיות שם. אז כתוצאה מכך לחמאס היה את כל הזמן בעולם כדי לנסות לנקות את זה, כדי לנסות למחוק את זה, כדי לנסות שזה לא ייראה כך. כשאנחנו נכנסנו לשם זה היה נראה כאילו שזה היה בשימוש, אבל אנחנו בטוחים שבמשך שנים נעשה במקום שימוש כעמדת פיקוד עיקרית או לא עיקרית של פעולות חמאס בחלק הצפוני של עזה".

אמנפור בעצמה נראתה בהלם מהדברים החמורים ואלה הפכו תוך זמן קצר לדיווח החם בעולם הערבי. בישראל צריכים לעסוק כעת בהסברה בנוגע לעניין המנהרות בזמן שבעולם הערבי טוענים שדבריו מעידים על כך שישראל מפרסמת "פייק ניוז" – דבר שאינו נכון כמובן.

 

תגיות:אהוד ברקבית החוליםשיפא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה