חדשות בארץ

ביידן בירך על העסקה, שלושה אזרחים אמריקניים ישוחררו בפעימה הראשונה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן ציינו כי "אין תחליף לדיפלומטיה". בין האמריקניות שישוחררו, על פי תנאי ההסכם, אביגיל בת השלוש

נתניהו וביידן. ארכיון (צילום: חיים צח, לע"מ) נתניהו וביידן. ארכיון (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בירך היום (רביעי) על עסקת שחרור החטופים מידי חמאס, שאושרה הלילה על ידי הממשלה, והבטיח לוודא שהיא "תתבצע במלואה".

"אני מברך על העסקה לשחרור בני הערובה שנחטפו על ידי ארגון הטרור במתקפתו הברוטלית נגד ישראל ב-7 באוקטובר" – אמר הנשיא, שהתייחס גם ספציפית לחטופים בעלי האזרחות האמריקנית: "אין לי עדיפות גבוהה יותר מהבטחת ביטחונם".

מזכיר המדינה בממשל ביידן, אנתוני בלינקן, הצטרף להצהרת הנשיא ואמר כי "אני לא יכול לדמיין את החוויה הקשה שעברו האנשים האלה בשבועות האחרונים, ואני אסיר תודה שהם יתאחדו עם יקיריהם בקרוב. התוצאה של היום היא תוצאה של דיפלומטיה בלתי נלאית ומאמץ בלתי פוסק של ממשלת ארה"ב. אני מעריך את המנהיגות והשותפות המתמשכת של מצרים וקטאר, ומודה לממשלת ישראל על תמיכתה בהפסקה הומניטרית שתקל על העברת בני ערובה למקום מבטחים, ותאפשר לסיוע הומניטרי נוסף להגיע לאזרחים בעזה".

בהתייחסות ראשונה של חמאס לעסקת החטופים, מארגון הטרור נמסר כי "מו"מ קשה ומורכב במשך ימים רבים הביא להסכם הודנה הומניטרית ל-4 ימים". עוד צוין כי המו"מ סביב עסקת החטופים נתמך ב"מאמצים קטאריים ומצריים נמרצים".

כאמור, האמריקנים בישרו כי חלק מההסכם מבטיח שחרורן של שלוש חטופות ישראליות בעלות אזרחות אמריקנית. בהן, אביגיל עידן בת ה-3, שהוריה סמדר וצלם ynet רועי עידן נרצחו בכפר עזה ב-7 באוקטובר.

גורם אמריקני בכיר ציין כי שחרור החטופים צפוי להתחיל תוך 24 שעות מההכרזה על העסקה, כך שהחטופים הראשונים ישוחררו כנראה ביום חמישי בבוקר.

תגיות:ג'ו ביידןמלחמת חרבות ברזלשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה