חדשות בארץ

המחבלים בחקירות: "אנשי חמאס בשיפא מתחפשים לצוות הרפואי"

מחבלים חשפו בחקירותיהם בישראל את שיטות הפעולה של חמאס: "הם התלבשו כמו צוות סיעודי אבל הם לא היו אחיות או רופאים. הם רצו להיטמע בתוך מחלקות בית החולים, אפילו בטיפול נמרץ"

בית החולים שיפא (צילום: פלאש 90)בית החולים שיפא (צילום: פלאש 90)
אא

לפי תיעודים שפורסמו ביום שני השבוע, מסבירים תושבי עזה בחקירותיהם ליחידת 504 של אמ"ן איך פועלים מחבלי חמאס. חלק מהם מדווחים כי עשרות מחבלים נמצאים בשיפא תוך שהם מתחזים לאנשי צוות רפואי.

עשרות חוקרי שטח דוברי השפה הערבית של יחידת 504 פזורים בעזה ומובילים את מאמץ החקירות בזמן אמת בשטח הרצועה ומסייעים לכוחות צה"ל בתמרון ובאיתור מקומות רגישים.

לפי דיווח באתר וואלה עד כה נעצרו מעל 300 מחבלים ברצועת עזה ונלקחו לחקירה בשטח ישראל. אלה מסרו מיקומי מנהרות טרור, מחסנים ואמצעי לחימה וחשפו שיטות פעולה של חמאס שכוללות דרכי היטמעות בתוך אוכלוסייה אזרחית.

באחד התיעודים נראה מחבל שנעצר ב-12 בנובמבר וסיפר בחקירתו כי הוא היה בבית החולים שיפא. הוא דיווח כי הרופאים זעמו מפני שפעילי חמאס שהו בבית החולים לטיפול בפצועים. "ראיתי בערך 100 מאנשי חמאס והג'יהאד האיסלמי בתוך שיפא. הם התלבשו כמו צוות סיעודי אבל הם לא היו אחיות או רופאים. חמאס התלבשו כמו צוות רפואי בשביל להיטמע בתוך מחלקות בית החולים, אפילו בטיפול נמרץ", אמר.

עזתי נוסף חשף כיצד מחבלי חמאס השתמשו בבניין הסהר האדום בעזה, כשבתוכו רבבות פלסטינים שהחביאו אמצעי לחימה: "בתוך המזרונים הם החביאו רקטות ורובים. זה מה שראיתי. ראיתי את זה על בסיס יומי. אף אחד לא יכול לסרב להם. אם תעז להתעמת עם פעיל חמאס, הוא עלול להרוג אותך".

על השאלה למה בחרו דווקא בבניין הסהר האדום ענה: "כמות האנשים במקום שימשה להם כהגנה. הרי צה"ל לא יתקוף מקום עם 40 איש בתוכו. אם הם רוצים להילחם, שילכו לשדה הקרב. זה לא בסדר להשתמש במקום מקלט עם כל כך הרבה אנשים בתוכו. אם אחת הרקטות תתפוצץ, זה יכול להרוג 50 איש מאיתנו. הלכנו לשם למצוא מקלט והם הגיעו וסיכנו אותי ואת משפחתי".

פלסטיני אחר נחקר על ידי אנשי יחידת 504 וסיפר מה ראה בבית החולים השבדי הצבאי ובבית החולים רנתיסי: "כשהגעתי לרנתיסי, ראיתי שחמאס השתלט על בית החולים. הם היו בערך 100 איש, הם היו מאורגנים, עם כמה אוהלים, כל קבוצה של פעילים כללה 4-5 איש. הם היו מסביב לבית החולים וביצעו תקיפות. היה מאוד מפחיד. הייתי שם חמישה ימים והייתי מבועת. בבית החולים השבדי ראיתי שבעה פעילי חמאס חמושים. הם השתמשו בבית החולים כבסיס לפעילות שלהם. הם הכינו את עצמם בתוך בית החולים והפעילו קבוצות למשימות שלהם בחוץ".

בוואלה מוסיפים כי עד כה נחקרו 469 בני אדם, כולם בעלי תפקיד בחמאס, ומתחקיר צה"ל עלה כי 95% מהמידע שמסרו היה מדויק. "המידע שעולה בחקירות השבויים הוא בעל ערך רב, מביא להרג פעילים ולשמירת ביטחון כוחותינו", נמסר.

תגיות:בית החוליםמחבליםשיפא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה