חדשות בארץ

חמאס: ההפוגה תיכנס לתוקף מחר ב-10:00

בכיר חמאס, מוסא אבו מרזוק, הודיע על כך בתקשורת הערבית. ישראל, בנוהל, לא מפרסמת מתי ההפוגה מתחילה. עשרה חטופים ישוחררו, ובתמורה תשחרר ישראל בצהריים 30 מחבלים

הפגנה בקנדה למען החטופים (צילום: Doron Horowitz/Flash90)הפגנה בקנדה למען החטופים (צילום: Doron Horowitz/Flash90)
אא

נשלמות ההכנות לקראת כניסתה לתוקף של ההפוגה בלחימה וביצוע הפעימה הראשונה של שחרור חטופים תמורת מחבלים מהכלא הישראלי. בכיר חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר בצהריים (רביעי) לאל-ג'זירה כי "הפסקת האש ברצועת עזה תחל מחר בשעה 10:00". בישראל, כנוהל מן העבר, לא מפרסמים את מועד תחילת ההפוגה.

עם אישור עסקת החטופים אמש, פורסם מידע חדש בנוגע לאופן שבו היא תתבצע, שלב אחרי שלב. ראשית, חמאס עתיד להעביר כבר הערב רשימה של לפחות עשרה חטופים שעתידים להשתחרר מחר, וישראל בתמורה תעביר עוד היום בלילה את רשימת 30 המחבלים שישוחררו.

עם תחילת ההפוגה, החטופים יימסרו לצלב האדום. לאחר קבלה וזיהוי של החטופים, ישוחררו המחבלים בשעות הצהריים למקום מגוריהם בהתאם לתנאי העסקה.

בפעימה השנייה, בעוד יומיים, צפויים להשתחרר עשרה חטופים נוספים. כך גם בפעימה השלישית. בפעימה האחרונה, ביום הרביעי להפוגה, צפויים להשתחרר 20 חטופים.

במשטרת ישראל הודיעו כי הכוחות נערכים למנוע חגיגות ניצחון במזרח ירושלים, לשם צפויים להשתחרר מחבלים ומחבלות. ישראל הסכימה שהמחבלים שישוחררו יוכלו לבחור בעצמם כל מקום שאליו ירצו להשתחרר, בשונה מעסקת שליט שכללה הגדרות מדויקות באשר למיקומי השחרור של האסירים הביטחוניים. שירות בתי הסוהר הודיע היום כי החל בהכנות לשחרור מחבלים בהתאם להנחיות שיקבל מהדרג המדיני והמשרד לביטחון לאומי.

על פי ההסכם ישראל, הגבילה לעשרה ימים את המועד שחמאס יכול למשוך את העסקה. המשמעות: לאחר ארבעה ימי הפוגה יכול ארגון הטרור להודיע על רצונו לשחרר עשרה חטופים מדי יום, ועל כל עשרה חטופים שישוחררו יקבל יום הפוגה נוסף. בכל מקרה, כאמור, ההסכם בתוקף לעשרה ימים, ואם החמאס ינצל את כולם - ישוחררו 100 חטופים תמורת 300 מחבלים.

לאחר אישור ההסכם בממשלה אמש הודיעה לשכת ראש הממשלה כי "ממשלת ישראל, צה״ל וזרועות הביטחון ימשיכו במלחמה כדי להשיב את כל החטופים, להשלים את חיסול החמאס ולהבטיח שמעזה לא יתחדש שום איום למדינת ישראל".

תגיות:חמאסמלחמת חרבות ברזלשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה