חדשות בארץ

נדחתה העתירה נגד ההסכם: השופט קבע שאין עילה להתערבות

ארגון אלמגור, נפגעי טרור, עתר נגד ההסכם ולעתירה הצטרפה משפחת סחיווסחורדר, שחמישה מבניה נרצחו בפיגוע בירושלים ב-2001. השופט אלכס שטיין דחה את העתירה ללא צורך בתגובת המדינה

השופט אלכס שטיין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)השופט אלכס שטיין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

שופט בג"ץ, אלכס שטיין, דחה הערב (רביעי) את העתירה נגד עסקת החטופים שהוגשה על ידי ארגון אלמגור, נפגעי פעולות טרור. העתירה נדחתה על הסף ללא צורך בתגובה של המדינה.

שטיין קבע כי אין עילה להתערבות בית המשפט, וזאת "נוכח שיקול הדעת הרחב המסור לממשלה בהחלטות בעלות אופי מדיני מובהק. הסוגייה הקשה שהעותרת הניחה לפתחנו נטועה, כל כולה, בלב ליבם של שיקולי מלחמה ושלום ומדיניות חוץ המסורים להחלטת הממשלה. במילים אחרות: מדובר בסוגיה מדינית מובהקת שבית משפט זה אינו רואה להידרש לה". ‏

לעתירה הצטרפו בני משפחת סחיווסחורדר, מי שאיבדו בפיגוע ההתאבדות במסעדת סבארו ב-2001 בירושלים, חמישה מבני משפחתם. העותרים טענו בין היתר כי יש למנוע עשיית עסקה לשחרור אסירים ביטחוניים.

על פי העתירה, "על ממשלת ישראל להגיב ולנמק מדוע לא התקיים הדיון בשאלת שחרור המחבלים והחיילים השבויים והאסירים, לאור מסקנות ועדת שמגר ובהתאם להורות לממשלת ישראל כי בטרם יקוים הדיון בשאלת העסקה בהתאם למסקנות ועדת שמגר, אין סמכות לממשלת ישראל לקבל את ההחלטה ולבצע את העסקה. בית המשפט מתבקש להורות לממשלת ישראל לבצע דיון עומק חוזר בשאלת שחרור המרצחים, החיילים השבויים והאסירים, להציג את מסקנות הדיון לבית המשפט הנכבד ולהראות כי עסקה זאת איננה מסכנת את חייהם של אלפי אזרחים ישראלים, ובאופן ישיר כ-100 חיילי צה"ל שנשארים בעקבות תנאי העסקה בשבי ארגוני הטרור ברצועת עזה".

בנוסף ביקשו העותרים מבית המשפט "לקבוע קריטריונים ברורים לשחרור אסירים ביטחוניים אותם היא מתעתדת לשחרר, במסגרת עסקת הכניעה של מדינת ישראל, ולקבוע כי לא ניתן להפלות בין דם לדם וכי אין לממשלת ישראל את הסמכות לקבוע כי פלונית תצא לחופשי ואלמוני יישאר בידיהם נוטפות הדם של המרצחים. במקרה ויוחלט כי לממשלה הסמכות לבצע עסקה. יש לקבוע בצו כי אין לממשלת ישראל הסמכות להחזיר לתוך שטחי ירושלים משוחררים במסגרת העסקה".

תגיות:בג"ץעתירה נגד שחרור מחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה