חדשות בארץ

נחשפה מנהרה מתחת לשיפא ונמצא בה תיק "60 שנה לבארי"

דובר צה"ל התיר לפרסום תיעוד של המנהרות תחת בנייני בית החולים הגדול בעיר עזה. הממצאים מוכיחים באופן חד משמעי שחטופים הוחזקו בהן

צילום אוויר של תוואי המנהרה (צילום: דובר צה"ל)צילום אוויר של תוואי המנהרה (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל התיר הערב (רביעי) לפרסום תיעוד של לוחמי צה״ל בתוך מנהרת הטרור בבית החולים שיפא בעיר עזה. במנהרת הטרור, הכוללת עשרות מטרים של תוואי מסועף, יש חדרי לחימה, מסתור ושהייה. באחד החדרים נמצאו ממצאים המוכיחים כי חטופים הוחזקו שם. במקום נמצא תיק ועליו הכיתוב: "60 שנה לבארי". כמו כן נמצאה קסדה של חייל צה"ל ורובה אם 16 של צה"ל.

מצה"ל נמסר כי כוחות מיוחדים בהם יחידת שלדג, עוקץ, יהל״ם, לוחמי חילוץ והצלה וכוחות נוספים, בפיקוד צוות קרב חטיבתי 7, המשיכו היום בחישוף תוואי מנהרת הטרור וחשפו כי המנהרה בבית החולים שיפא עוברת ברובה תחת מבני בית החולים.

מאחורי דלת ההדף שנפרצה, אותרו במנהרה חדרי מלחמה, חדר שהייה ומסתור ממוזג, וכן שירותים ומטבח לשהייה ממושכת. כמו כן, כוחות צוות קרב חטיבתי 7 איתרו פיר שיוצא מתוך מוסד חינוכי ופיר נוסף במרחב הסמוך לבית החולים. הכוחות מצאו במרחב בית החולים אמצעי לחימה רבים וכן ממצאים אשר יכולים להעיד על שהייה קודמת של חטופים.

על פי צה"ל "הממצאים מוכיחים באופן חד משמעי את שיטת הפעולה של ארגון הטרור חמאס שפועל באופן שיטתי מתוך בתי החולים. חמאס בונה מתחמי תת-קרקע מתחת לבתי החולים תוך ניצול תשתיות בית החולים, ומנהל מהם לחימה. הוא מאחסן אמצעי לחימה רבים במוקדים שונים במבני בית החולים, ומשתמש במרחב בית החולים וסביבתו כמפקדת טרור תוך שימוש ציני במערכת בתי החולים. זוהי הוכחה נוספת לשימוש שעושה ארגון הטרור חמאס בתושבי רצועת עזה כמגן אנושי, בדגש לחולים ורופאים".

 
(קרדיט: דובר צה"ל)
תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזלשיפא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה