חדשות בארץ

"ילדים שהוחזקו בידי טרוריסטים": כך סיקרו בעולם את עסקת החטופים

עסקת החטופים עלתה לכותרות בכלי התקשורת הבינלאומיים - זה מה שחושבים על כך כלי תקשורת מרכזיים בעולם. בגרמניה מעניקים לישראל גיבוי מלא

(צילום: Noam Revkin Fenton / Flash90)(צילום: Noam Revkin Fenton / Flash90)
אא

אחרי שבועות של לחימה, ישראל והחמאס הגיעו אתמול (רביעי) להסכם לשחרור כ-50 חטופים, נשים וילדים, בתמורה להפסקת אש זמנית ושחרור של כ-150 אסירים פלסטיניים. ההסכם עלה הבוקר לראש הכותרות בכלי התקשורת הבינלאומיים. 

באירופה, כלי התקשורת המרכזיים דיווחו בכותרות ראשיות על העסקה. "ישראל מסכימה להפסקת אש - חמאס מתכוון לשחרר לפחות 50 חטופים", כתב ה"שפיגל" הגרמני לקוראיו. "ממשלת ישראל הסכימה להפסקת אש בת ארבעה ימים. לאחר הפסקת האש, הלחימה בעזה צפויה להתחדש".

עוד הביאו את תגובתה של קטאר, המתווכת המרכזית, משם נמסר: "אנו מקווים שזה יהיה השלב הראשון להסכם ולהפסקת אש כוללת". 

כלי התקשורת האירופיים שמו דגש על הסיוע ההומניטרי - לפחות 300 משאיות שייכנסו לרצועה עם ציוד רפואי, דלק ומזון. נשיאת הנציבות האירופית, שניצבה בצד הישראלי, הייתה הראשונה מבין הפוליטיקאים לפרסם הודעה המברכת על העסקה. אורסולה פון-דר-ליין, שגם ביקרה בישראל בתחילת המלחמה, אמרה כי הנציבות "מברכת על ההפוגה". עוד דווח כי האיחוד האירופי היה חלוק אם לקרוא ל"הפסקת אש" או ל"הפוגות אש", כאשר הנשיאה בגיבוי גרמניה, אוסטריה ומדינות נוספות תמכו בכינוי "הפוגה". באירלנד, ספרד, לוקסמבורג ובלגיה תמכו בקריאה להפסקת אש מוחלטת.

"כל יום שהאימהות והילדים הללו הוחזקו כחטופים על ידי טרוריסטים הוא יום אחד יותר מדי", כתבה פון-דר-ליין, אם לשבעה ילדים. היא קראה גם לשחרור יתר החטופים.

שרת החוץ הגרמנית, אנלנה ברבוק, אמרה לכלי התקשורת:  "השחרור המתוכנן של הקבוצה הגדולה הראשונה של חטופים הוא פריצת דרך, אף על פי ששום דבר לא יכול להשיב לאחור את הסבל שחוו".

"אנו מקווים כי בין המשוחררים יהיו כאלו בעלי אזרחות צרפתית", אמרה לתקשורת הצרפתית שרה במשרד החוץ הצרפתי. "זהו רגע של תקווה אמיתית".

בתאילנד, ראש הממשלה צוטט באמירה "אנו מקווים לחדשות טובות בקרוב", זאת בקשר לחטופים בני ארצו. המדינה יצרה קשר ישיר עם חמאס וקיבלה הבטחה, כך לפי הדיווחים, כי יותר מ-20 שבויים תאילנדים ישוחררו "בהזדמנות הראשונה", וללא קשר ל-50 החטופים הישראלים.

תגיות:חטופיםחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה