חדשות בארץ

עתירה נגד המחבלת שעשויה להשתחרר: "הבטחנו לילדים שלא יראו אותה"

המחבלת שדקרה אישה לעיני חמשת ילדיה, עלולה לחזור. גם אברהים עביאת נמנה ברשימת המחבלים שייתכן שישוחררו בעסקת החטופים, משפחתו של אור שנפצע קשה בפיגוע ההוא: "ואם נתנגד, זה יעזור למישהו?"

מוריה כהן ומשפחתה (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)מוריה כהן ומשפחתה (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

לפני עשרה ימים נגזר דינה של נפוז חמאד, שדקרה לפני כשנתיים את מוריה כהן, אם לשישה, מול חמישה מילדיה. שמה נמנה עם האסירים שאמורים להשתחרר ובכך היא תשוב לביתה שבמזרח ירושלים, ממש מול ביתה של מוריה.

נזכיר כי בצל השמחה הגדולה בישראל על שחרור החטופים, יש גם מי שמתנגד לה. הטענה היא ששחרור מאסיבי של מחבלים עשוי להוביל לפיגועים נוספים ולהרג ישראלים אחרים. חלק מהמשפחות מתקוממות משום שמחבלים שהיו שותפים לניסיונות רצח ישוחררו. הן טוענות כי לא יכול להיות שמחבלת תעשה דרכה הביתה ולא ייתכן שקטין בן 17, שהיה שותף לרצון לרצוח יהודים, ישוב לביתו. יחד עם זאת, גם הן מבינות שעתירה בעניין כנראה לא תעזור – בטח על רקע הציפייה הגדולה של עם ישראל לראות את החטופים חוזרים בשלום.

"לפני הכול אנחנו מבינים שזה אירוע לאומי, ואנחנו רק בורג במערכת הכוללת. אנחנו מזדהים עם משפחות החטופים והשבויים, אני בעצמי במילואים מאז תחילת המלחמה ומכירים נרצחים", הדגיש בעלה של מוריה, דביר. "במובן האישי זה קשה לנו. המחבלת גרה ממש מולנו. הילדים היו עם אשתי באירוע כשדקרו אותה והבטחנו להם שהם לא יראו אותה עוד בחיים ושכל החיים תהיה בכלא. אני לא יודע מה יהיה בשבת הקרובה, אם אשתי תפתח את הדלת ותראה מולה את השטן הזה. לפני כשבועיים הוגש גזר הדין נגדה וחשבנו שבזאת סגרנו את העניינים המשפטיים. היום פנינו לבקש שוב עזרה משפטית - אנחנו מקווים מאוד שהמחבלת הזו לא תחזור לכאן, או לפחות שיינתן לה צו הרחקה".

גם המחבל אברהים עביאת, בן 17 שמשתייך לחזית העממית, נמנה ברשימת המחבלים הרשמית. הוא היה בין המחבלים שביצעו את פיגוע הדקירה בשכונת גילה בירושלים ב-20 ביולי, שבו נפצע קשה אור סייר ויינר בן ה-25.

"אנחנו לא יודעים אם המחבל באמת ישוחרר, הוא רק במאגר של המחבלים שיכול להיות שישוחררו", אמרו בני משפחתו. "בכל מקרה - אם נתנגד זה יעזור למישהו? לא".

17 מתוך 300 האסירים ברשימה הורשעו בניסיון רצח. מתוך ה-140 שישוחררו - אף אחד לא הורשע ברצח.

 

תגיות:חטופיםמחבליםעסקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה