חדשות בארץ

נתניהו לשר החוץ הבריטי: "אין תקווה לשלום אם לא נכחיד את התנועה הרצחנית חמאס"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם שר החוץ הבריטי, דייוויד קמרון, ועם ראשי ממשלות ספרד ובלגיה. "חמאס שמים למטרה את האזרחים באופן מכוון והם מסתתרים מאחורי אזרחים ומשתמשים בהם כמגן אנושי. זה פשע מלחמה"

נתניהו וקמרון (צילום: קובי גדעון/לע"מ)נתניהו וקמרון (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (חמישי), עם שר החוץ של בריטניה וראש הממשלה לשעבר, דייוויד קמרון. בהמשך נפגש גם עם ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ס וראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה-קרו.

בפתח הפגישה עם קמרון אמר ראש הממשלה: "אנחנו מקווים שנוציא את החטופים שלנו, יש הרבה אתגרים בדרך. אנחנו מקווים להוציא את הקבוצה הראשונה, ולאחר מכן, אנחנו מחויבים להוציא את כולם. נמשיך במטרות המלחמה והן להשמיד את חמאס, משום שחמאס כבר הבטיח שהוא יעשו את אותו דבר שוב ושוב ושוב. מדובר בכת שדוגלת ברצח עם. אין תקווה לשלום בין ישראל לפלסטינים ובין ישראל למדינות ערב, אם לא נכחיד את התנועה הרצחנית הזאת, שמאיימת על העתיד של כולנו".

נתניהו פנה לאורח ואמר לו: "זאת מלחמה רחבה יותר של ציוויליזציה מול ברבריות. האכזריות שראית במהלך ביקורך, היא האכזריות הנוראה ביותר שחווה העם היהודי מאז השואה. כפי שהעולם התאחד כדי להביס את הנאצים, או את אל-קאעידה אחרי 9/11, או את דאע"ש - עלינו להתאחד כדי להביס את חמאס".

שר החוץ של בריטניה השיב לו: "רציתי לבוא לכאן באופן אישי ולנסוע למקומות בארץ ולקיבוץ בארי, לראות את מה שקרה במתקפה המחרידה עליכם. אני חושב שזה חשוב מאוד לעשות את זה ולראות את זה. אנחנו עומדים עם אזרחי ישראל מתוך הזדהות עם מה שעברתם. זה חשוב. היום, כמובן, חשוב שנדבר על ההפוגה ההומניטרית האפשרית. אני חושב שזאת הזדמנות הכרחית כדי להוציא חטופים וכדי להכניס סיוע לעזה. אי אפשר אף פעם לתרץ לקיחת אנשים בשבי ויש לשחרר את כל החטופים".

לראש ממשלת ספרד, סנצ'ס ולראש ממשלת בלגיה, דה-קרו, הציג נתניהו חלקים מסרטון הזוועות של דו"צ, ואמר להם את הדברים הבאים: "אנחנו עומדים מול אויב ייחודי, אכזרי במיוחד. אויב לא אנושי. הם חותרים לרצח עם. הם לא נלחמים למען שטח זה או אחר, הם נלחמים כדי להשמיד את המדינה היהודית בכל גבול שהוא. הם אומרים את זה. באמנה שלהם כתוב: 'אם תמצא שיח והיהודי מסתתר מאחוריו – הרוג אותו. הרוג את היהודי. הרוג את כל היהודים'. המטרה שלהם היא מעבר להשמדת ישראל. הם חלק מציר טרור של איראן, חיזבאללה, חמאס, החות'ים. הם אומרים: 'מוות לאמריקה, שהיא השטן הגדול, ישראל היא השטן הקטן'. אני מקווה שאני לא מעליב אתכם – אתם שטן בגודל בינוני".

כמו כן הוסיף ראש הממשלה: "זו לא מערכת ערכים. זה דבר שיש להילחם בו. ודבר אחד שאנו מגלים במאה ה-21 הוא שההנחה שלנו שאנו יכולים לחיות את חיינו התרבותיים במדינות המתקדמות שלנו, בעודנו חותרים לשלום, שגשוג וקידמה, ונוכל פשוט להישען אחורה והברברים לא יחזרו – הם חוזרים. הם חוזרים במקומות רבים ואם לא נהיה מוכנים להילחם בברברים – הם ינצחו. הם גם מסתתרים מאחורי אזרחים. הם מטמיעים את עצמם במכוון בתוך בתי חולים, בתי ספר, אזורי מגורים, מתקני האו"ם. הם משגרים את הרקטות שלהם משם. הם שמים למטרה את האזרחים באופן מכוון והם מסתתרים מאחורי אזרחים באופן מכוון, ומשתמשים בהם כמגן אנושי. זה פשע מלחמה".

לסיום הוסיף: "אני שמח לומר שיש ירידה בנפגעים אזרחים - שזו מטרתנו. המטרה שלנו היא שלא יהיו בכלל. יש כ-150 משאיות שנכנסות וזה כנראה יעלה ל-200 ועוד. יש מזון, תרופות, מים. עדיין לא ראיתי את המאמץ שהייתי רוצה לראות מטעם האו"ם והסוכנויות הבינלאומיות, כדי לבנות שם מקומות מחסה. החורף מגיע ואין סיבה לא לבנות עשרות אלפי אוהלים באזור הבטוח, ליד האזור הבטוח כיוון שהאו"ם לא נכנסים לאזור הבטוח – אני נדהם מזה. ישראל עושה כל שביכולתה כדי להוציא את האוכלוסייה מחוץ לאזור סכנה, בעוד שחמאס עושה כל שביכולתו כדי להשאיר את האוכלוסייה בתוך אזור הסכנה. אלה העובדות".

תגיות:בנימין נתניהודייוויד קמרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה