הידברות לנוער

אם אנחנו העם הנבחר, למה אנחנו סובלים כל כך הרבה?

למה העם היהודי עובר מלחמות, פוגרומים ואסונות לאורך כל ההיסטוריה ועד ימינו אנו? לא אמורה להיות איזושהי פרוטקציה בשמים לעם הסגולה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

דמיינו תלמיד בית ספר שבאמצע השיעור שולף טלפון, ומתחיל לדבר בשיא החופשיות מול הפרצוף של המורה. המורה גוער בו ודורש ממנו להפסיק, אך התלמיד בשלו. מרגיש בבית עד הסוף. לאחר סיומה של שיחת טלפון נינוחה בת 15 דקות, המורה מסתכל במבט חודר אל תוך עיניו של התלמיד ומודיע לו – 'אתה מושהה לשבועיים הקרובים'.

התלמיד מסתכל בהלם על המורה, יוצא זעוף פנים מהכיתה ומתקשר לכל העולם להתלונן על היחס הנוקשה והמחמיר של המורה. חבר אחד אוזר אומץ ואומר לו 'מאמין לך שקשה לך עם זה, אבל אח שלי, לא קראת את תקנון בית הספר בתחילת השנה? כתוב שם שחור על גבי לבן שמי שמשתמש בטלפון במהלך השיעור עלול לקבל השהייה מהלימודים. אתה דיברת 15 דקות (!) מול הפרצוף שלו, אז למה אתה כל כך מופתע?".

העם היהודי עבר דברים קשים לאורך ההיסטוריה ועדיין עובר עד ימינו אנו. הדברים הקשים לא מגיעים סתם כי היה כשל במערכת הביטחונית, אלא השורש של הכול טמון בסיבות רוחניות. ה' הודיע לנו ב'תקנון הבריאה', היינו התורה, שבאם אנחנו נצמד למטרת חיינו ונחיה חיי נאמנות לה' שמובילים אותנו אל תכלית וסיבת חיינו – שערה מראשנו לא תפגע. נזכה לרווח ושגשוג כלכלי, לביטחון ושמירה. אך אם נסטה מתוכנית חיינו כפי שהתורה מייעדת לנו – אנו במו ידינו נפעיל חוק בבריאה, שמביא קשיים וגזרות לעולם. ומטרת אותם קשיים היא לעורר אותנו לשינוי המעשים וצורת חיינו, וזאת כדי להבטיח שנממש את תכלית חיינו עלי אדמות. התורה מודיעה לנו שחור על גבי לבן אילו חוקים קיימים בבריאה, ומוסרת לנו את השליטה והבחירה להחליט איזו הנהגת שמים תונהג כלפינו, על פי התנהגותנו ומעשינו. השאלה 'למה?' לא אמורה להיות מופנת כלפי מעלה, אלא כלפי עצמנו פנימה.

קראו גם:

מדוע העם הנבחר צריך לסבול יותר מכולם?

תגיות:העם היהודיהידברות לנוער

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה