חדשות בארץ

הנאום שריגש רבים: "אשתי נשרפה לנגד עיניי בהיריון. לאחר מכן נרצח גם ילדי הקטן"

יו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה נשא אמש נאום בכיכר החטופים לעיני 100 אלף איש והצליח לרגש. ראש העדה הדרוזית: "איך אפשר להזיק לילד קטן וטהור? איך אפשר לפגוע בנשים חפות מפשע? זהו שפל אנושי ותהום של חושך ושנאה. בני העדה הדרוזית מאחורי כל החטופים. אנו כואבים את כאבכם"

העצרת אמש (צילום: אריאל סקלדמן Arielle Skladman, מטה המשפחות)העצרת אמש (צילום: אריאל סקלדמן Arielle Skladman, מטה המשפחות)
אא

במלאת 50 ימים לחטיפת יקיריהן לעזה, ובמקביל לשחרור 13 חטופים נוספים, משפחות החטופים הגיעו אמש (מוצאי שבת) לעצרת מרכזית בכיכר החטופים לעיני 100,000 איש והבהירו: "אין ניצחון עד החזרת אחרון החטופים. את השבר בין המדינה לאזרחיה אפשר יהיה לתקן רק אחרי שכולם יחזרו הביתה".

במהלך האירוע הצליח אייבי מוזס, יו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה, לגרום לנוכחים להזיל דמעה, מה שריגש גם רבים ברשת. "זכרו שפדיון שבויים הוא ערך עליון. אשתי עופרה נשרפה לנגד עיניי כשהייתה בהיריון ושלושה חודשים לאחר מכן נרצח גם ילדי הקטן. לא נתתי לטרור לרגע לנצח אותנו", אמר. "מתוך הכאב הפרטי שלי אני מישיר מבט למשפחות החטופים שיקיריהן לא חזרו ונמצאות בסיוט. אני אומר זאת בקול ברור וחזק - אף ילד ישראלי לא צריך ללכת לישון מתחת לאדמה בשבי החמאס. שחררו אותם עכשיו".

שייח' מואפק טריף, ראש העדה הדרוזית בישראל שבניה משרתים בצה"ל ונלחמים בעזה, סיפר עד כמה העדה תומכת בישראל: "קשה לבטא במילים את אשר מתרחש. הלב נקרע לנוכח הכאב הבלתי נתפס. התרגשנו יחד עם משפחות החטופים ששבו, אך המחשבות נותרות עם יתר החטופים המוחזקים ברצועת עזה. למראה תמונת הילדים החטופים, העיניים דומעות. איך אפשר להזיק לילד קטן וטהור? איך אפשר לפגוע בנשים חפות מפשע? באנשים שוחרי טוב ושוחרי שלום? זהו שפל אנושי ותהום של חושך ושנאה.

"בני העדה הדרוזית מאחורי כל החטופים. אנו כואבים את כאבכם ומזדהים עם הסבל הנוראי שלכם. אנו בעלי ערכים משותפים של אהבת אדם וקדושת החיים. לצערי יש כאלה בקרבנו שחושבים אחרת ולא מחשיבים אותנו. אני מבקש לחזק את ידכם ואני מתפלל לבורא עולם שיחזיר לנו את כל החטופים הביתה בריאים ושלמים. המאבק שלכם הוא מאבק צודק ואנושי של כולנו. הימים הבאים יביאו איתנו בשורות טובות. החזרת כל החטופים היא צו ערכי ומוסרי מאין כמותו. אני פונה למנהיגי העולם לעשות הכל בכדי להשלים את המעשה האנושי שהתחילו ולהביא את כל החטופים הביתה. חיילים ואזרחים כאחד. יחד נעשה ויחד נצליח להחזיר את כל החטופים הביתה".

בני משפחותיהם של החטופים ממשיכים לדבר גם ביממה האחרונה. שרון שרעבי, ששני אחיו יוסי (53) ואלי (51) נחטפו מקיבוץ בארי, אמר: "מדינת ישראל הפרה את החוזה ב-7 באוקטובר, וזה הזמן להחזיר את האמון. צריכים להחזיר את כולם הביתה עכשיו. אין לנו חלון הזדמנויות אחר. אין לנו ברירה אחרת".

אורנה ורונן נאוטרה, הוריו של עומר נאוטרה (22), סיפרו: "עומר גדל בבית ספר יהודי ציוני בארה"ב ועלה לישראל בתום לימודיו בכדי לשרת את המדינה. הוא התגייס לשיריון והרגיש את אחוות הלוחמים. באותה שבת נוראית, המציאות התהפכה על פנינו. נפער בתוכנו בור שלא ניתן למלא. נמשיך להילחם בשביל להחזיר את עומר ואת משפחתו החדשה שלו, משפחת החטופים".

אסיף, בר, גל ודקל - ילדיה של מיה גורן (56) שנחטפה מניר עוז - אמרו: "העסקה הזו נותנת לנו תקווה לשחרור יקרינו. חייבים להדגיש שזו רק ההתחלה ושהמאבק לא יסתיים עד שהאחרון חוזר הביתה".

שובל צרפתי, בת זוגו של אופיר צרפתי שנחטף, אמרה: "אופיר נחטף לעזה בזמן שניסה לברוח מהמסיבה כשהוא פצוע. מי החליט שגברים נמצאים בתחתית הרשימה לשחרור? אסור לקבינט לאפשר את הסלקציה הזו. שברו לנו את הלב ב-7 באוקטובר, חברי הקבינט לא עמדו על המשמר ואפשרו למחבלים לטבוח ביקירינו. אתם לא תנוחו ולא תרימו את הראש עד שכולם יחזרו הביתה - כולם כולל כולם. זו היא משימת חייכם. תסתכלו לחטופים שלנו בעיניים ואל תשכחו אותם ותשאירו אותם מאחור".

הרב יעקב מדן, רב ישיבת הר עציון, שבנו אלישע נפצע באורח קשה במלחמת חרבות ברזל, אמר בעצרת: "אנחנו מקדמים בשמחה עצומה את פני השבים משבי חמאס לעזה. אנחנו בהפוגה שנאלצנו להתפשר עליה - וטוב שהתפשרנו. למלחמה יש מטרה ברורה, והיא להשמיד את החמאס והג'יהאד ולהשיב את תושבי העוטף למקומם. זו הדרך היחידה בה נשרוד בארץ הזאת אחרי אלפי שנות גלות. לא נסכים לעולם לוותר על החיילים החטופים ונגביר את הלחץ הצבאי על סינואר ושותפיו עד לשחרור האחרון שבהם. בני איבד שתי רגליים במלחמה הזו, ובאתי לכאן היום בכדי להזדהות איתכם ועם המאבק. למרות החששות מהתחזקות החמאס, אנחנו נשלב ידיים למען שחרור החטופים בכדי שעם ישראל יהיה מאוחד ויוכל להמשיך בלחימה בצפון ובדרום".

תגיות:חטופיםחמאסאייבי מוזסחרבות ברזלמואפק טריף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה