חדשות בארץ

שחרור חטופים: 9 ילדים צפויים לשוב היום לישראל

גורמי הביטחון אימתו את הרשימה שנמסרה הלילה לידי ישראל והודיעו למשפחות. 5 מיליוני שקלים במזומן נתפסו בבתי בכירי חמאס בעזה. הרמטכ"ל שמע מהחיילים מעזה: "אנחנו רוצים להילחם עד שנשיב את החטופים"

מעבר רפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)מעבר רפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

הפעימה השלישית לשחרור חטופים תתבצע היום (ראשון), וגורמי הביטחון אישרו כי ברשימה בת 13 השמות, שהוגשה על ידי החמאס באמצעות המתווכים הקטארים, נכללים תשעה ילדים. בישראל מקווים שארגון הטרור לא ימשיך בלחימה הפסיכולוגית שלו, ולא יעכב את השחרור באמצעות שקרים שונים, כפי שעשה אתמול. השחרור עתיד להתבצע בסמוך לשעה ארבע אחר הצהריים, וישראל תשחרר בתוך שעתיים, מרגע כניסת השבים לשטח ישראל, 39 מחבלים ומחבלות.

בחמאס טענו היום כי העיכוב אתמול לא מהווה הפרה של ההסכם. לדבריהם עד הרגע האחרון ניסו לאתר את רעיה רותם, אמא של הילה, הילדה ששוחררה, אך האם "לא אותרה". טענה דומה הם העלו לגבי איתי רגב בן ה-18 שאחותו מיה בת ה-21 שוחררה בשל "פציעתה". מיה מאושפזת בבית החולים סורוקה והיום תעבור ניתוח לטיפול ברגלה לאחר שנותרה על ידי מחבלים בשטח המסיבה ליד רעים, משם נחטפה יחד עם אחיה איתי. מצבה מוגדר היום בינוני.

הרמטכ״ל: "רוצים להמשיך להילחם"

רא"ל הרצי הלוי שלח היום אגרת לחיילים ולמפקדים וכתב בין היתר: "פגשתי רבים מכם בתום שעות ארוכות של לחימה בעל-קרקע ובתת-הקרקע, מול אתגרים מורכבים. בכל מפגש ראיתי בעיניכם את גודל השעה, את רוח הלחימה ואת הנחישות להשיג את כל מטרות המלחמה. שמעתי אתכם אומרים לי: 'אנחנו רוצים להילחם עד שנשיב את החטופים׳, כך אנו עושים!. בימים אלה נתמקד בהגנה, בלמידה, בהעלאת הכשירות ובהכנת התוכניות להמשך. נעשה זאת תוך שמירה על ערנות גבוהה, על משמעת ועל דריכות מבצעית להבטחת שלום כוחותינו. אנו נחושים ונכונים להמשיך בלחימה ככל שיידרש".

מיליוני שקלים במזומן בבתי בכירי חמאס

צה"ל התיר לפרסום כי 5 מיליוני שקלים במזומן נתפסו מתחילת הכניסה הקרקעית לעזה, בין היתר במעוזי חמאס ובבתים של מבוקשים, בהם הייתה פעילות של חמאס. בנוסף אותר כסף עיראקי, דינר ירדני ודולרים. הכסף הועבר לאגף הכספים במשרד הביטחון, נספר ויופקד בקופת המדינה.

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזלשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה