חדשות בארץ

מתנדבים ללא הפסקה: סיפור החיים של 13 החטופים שחזרו הלילה לישראל

13 חטופים נוספים, בהם 4 בני משפחת שוהם, חזרו הלילה לישראל – הנה סיפור החיים שלהם. וגם: מי מבני משפחתם עוד נותר בשבי?

(צילום: Atia Mohammed / Flash90)(צילום: Atia Mohammed / Flash90)
אא

 26חטופים ישראלים חזרו הביתה. חלקם חזר לישראל בערב שבת והלילה (בין שבת לראשון) חזרו לישראל 13 החטופים האחרים. הנה הסיפורים המרכזיים שלהם:

שרון אביגדורי בת 52, מטפלת רגשית, עובדת עם ילדים על הרצף האוטיסטי. ברגישות אין סופית מצליחה שרון לגעת בעולמם הסגור של ילדים על הרצף, ומצליחה לעזור בקידום וחיזוק יכולותיהם.

בנוסף, שרון מדריכה מטפלים ומשמשת גם כמדריכת הורים לילדים על הרצף האוטיסטי. שרון אוהבת אדם ובעלי חיים. חבריה מספרים על "לב ענק". שרון נחטפה יחד עם בתה נעם מקיבוץ בארי בעת שביקרו את אחיה של שרון. בנוסף, נחטפו עוד 7 מבני משפחתן.

נעם אביגדורי בת 12, אמורה לחגוג בת מצווה בקרוב. ילדה חייכנית המוקפת בהמון חברים. נעם חניכה בתנועת הצופים, חברה טובה לכולם וניחנת בחוש הומור מפותח מאד. נעם היא קרן אור למשפחתה, לחברים ולכל מי שפוגש אותה ואת החיוך המאיר שלה, שמאד מאפיין אותה. נעם ילדה מלאת אנרגיה וכריזמה, דואגת תמיד לאחרים ומתנדבת איפה שרק יכולה. נעם נחטפה יחד עם אמה שרון ב-7 באוקטובר מקיבוץ בארי, בעת שביקרו את אחיה של שרון. בנוסף, נחטפו עוד 7 מבני המשפחה.

עלמה אור בת 13, חברה טובה וילדה מצחיקה. נחטפה מביתה בקיבוץ בארי יחד עם אחיה הגדול נועם ואביהם דרור. אמם יונת, נרצחה, ואחיהם הגדול יהלי ניצל מהתופת, בעת ששהה בצפון, במסגרת שנת שירות בה לוקח חלק.

נועם אור בן 17, נחטף מביתו בקיבוץ בארי יחד עם אחותו הקטנה עלמה, ואביהם דרור. אמם יונת, נרצחה, ואחיהם הגדול יהלי ניצל מהתופת בעת ששהה בקומונה שלו באיזור הצפון, שם הוא נמצא בשנת שירות.

אמילי הנד בת 9, מקיבוץ בארי. חגגה את יום הולדתה ביום שישי האחרון, ב-24.11אמה של אמילי, ליאת, נפטרה ממחלת הסרטן כשאמילי הייתה בת שניים וחצי בלבד. משפחתה המצומצמת של אמילי נרתמה לעטוף ולגדל אותה בהמון אהבה, ומעניקים  לה, ככל הניתן, את כל מה שילדה בגילה רק צריכה ורוצה. ב-7 באוקטובר, ישנה אמילי בבית חברתה הטובה, אליו פרצו מחבלים. בשעות הצהריים נותק עמה הקשר, ולאחר מס' ימים, המשפחה קיבלה הודעה כי נמצאה גופתה של אמילי. כעבור כ-3 שבועות, הודיע צה"ל למשפחה כי ישנן ראיות המצביעות על כך שאמילי נמצאת בין החטופים בעזה.

הילה רותם בת 13, ילדה חברותית, טובת לב, כזו שלעולם לא תעשה רע למישהו אחר. הילה אוהבת לבלות, לאכול סושי ולרכב על סקייטבורד. בימים שלפני אותה השבת, בילתה בקוריאה ותאילנד בחתונת דוד שלה. ב-7 לאוקטובר הצליחה הילה  לברוח מביתה שבקיבוץ בארי, ממנו נחטפה אמה רעיה, והתגלתה בתוך שיח - ממנו נחטפה לרצועת עזה על ידי מחבלי החמאס.

משפחת הרן - שהם: שושן הרן (67), בתה עדי שהם (38) ושני ילדיה של עדי - נווה (8) ויהל (3) שוחררו גם הם משבי החמאס.

שושן הרן בת 67, אישה יוצאת דופן, מייסדת עמותת FAIR PLANET - עמותה ללא מטרות רווח השמה לה למטרה למנוע רעב בקרב ילדים ברחבי העולם. שושן היא ד"ר לאגרונומיה, בעבר עבדה באפריקה בפרויקטים חקלאיים למען שיפור איכות זרעים ופיתוח שיטות גידול מתקדמות לצורך עזרה לתושבי אתיופיה וטנזניה.

עדי שהם, בת 38, פסיכולוגית קלינית, מתגוררת עם בעלה ושני ילדיהם ביישוב הקהילתי "מעלה צביה". ב-7 לאוקטובר נחטפו ארבעת בני המשפחה מקיבוץ בארי בעת ששהו בביקור.

נווה שהם בן 8, תלמיד כתה ב', אוהב לשחק כדורגל ומעריץ את מסי. נווה ילד פעלתן מלא אנרגיות, משתתף בחוג טיפוס אקסטרים, אוהב לקפוץ על טרמפולינה ולשחות בבריכה עם יהל, אחותו הקטנה. כמו כן, אוהב לאפות עם אמא שלו, ויותר מכל, אוהב את השניצלים שסבתא שלו מכינה לו.

נווה נחטף ב-7 לאוקטובר יחד עם אחותו הקטנה והוריהם מקיבוץ בארי בזמן ששהו בביקור.

יהל שהם בת 3, ילדה חייכנית שאוהבת לשיר, לעשות הצגות מול המשפחה ולשמוע מוזיקה. יהל אוהבת לשחק במטבח צעצוע שלה, ומבלה בו שעות רבות. היא אוהבת לקפוץ בטרמפולינה, לקרוא סיפורים ולשיר שירים לבובות הרבות שלה. יהל אוהבת להשתולל עם אביה, ולהקשיב לסיפורים שאמא שלה ונווה אחיה הגדול מקריאים לה. יהל, יחד עם נווה אחיה, הוריה, סבתה, וקרובי משפחה נוספים נחטפו יחדיו מקיבוץ בארי בעת שהגיעו לביקור.

שירי וייס בת 53, תושבת קיבוץ בארי, עובדת כמנהלת החשבונות של האגודה החקלאית. שירי מאוד משפחתית ואוהבת לבלות עם אהוביה בבית, כשהדאגה והאכפתיות לבנותיה ניכרת תמיד. היא אחראית בבית על תכנון הטיולים המשפחתיים המשותפים. שירי נחטפה מביתה בקיבוץ בארי, בזמן שבתה הקטנה נוגה מתחבאת מתחת למיטה בממ"ד ורואה את החטיפה נגד עיניה. בעלה, אילן, שהקשר עימו נותק בשעות הבוקר המוקדמות ב-7 לאוקטובר, מוגדר כחטוף.

נוגה וייס בת 18, מאד אוהבת להדריך ילדים ולעבוד איתם. היא אוהבת ספורט ומשחקת כדורעף, אך יותר מכל, אוהבת לבלות עם חברותיה. אמה של נוגה, שירי, נחטפה מול עיניה בעת שנוגה התחבאה מתחת למיטה בממ"ד, בביתן בקיבוץ בארי. לאחר חטיפת אמה, העלו המחבלים את הבית באש. עם התגברות הלהבות בתוך הבית, נוגה התקשתה לנשום והצליחה לברוח מחלון הממ"ד ולהתחבא בשיחים, עד שהתגלתה ונחטפה גם היא. אביה אילן מוגדר כחטוף.

מיה רגב בת 21, מצחיקה וכריזמטית מאוד, אוהבת לעשות יוגהמיה הגיעה לרעים יחד עם אחיה איתי וחברם הטוב עומר שם טוב, שנחטפו גם הם. שעות ספורות קודם לחטיפה, נחתה מיה ממקסיקו, שם בילתה עם משפחתה.

תגיות:חטופיםשחרור החטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה