חדשות בארץ

פסק הדין נקבע מראש: התובע שיחקור אם ישראל ביצעה פשעים בעזה - נשוי לפלסטינית

בית הדין הבינלאומי בהאג נעתר לבקשת הפלסטינים והורה לפתוח בחקירה נגד ישראל. התובע הראשי מינה לתפקיד את אנדראס לאורסן - משפטן מדנמרק, שהתגורר ברמאללה ובעברו התמחה בארגון זכויות אדם פלסטיני שהוכרז על ידי משרד הביטחון כארגון טרור

בית הדין בהאג (צילום: לפי סעיף 27א')בית הדין בהאג (צילום: לפי סעיף 27א')
אא

בית הדין הבינלאומי בהאג החליט לפתוח בחקירה נגד ישראל על ביצוע פשעי מלחמה בעזה. התובע הראשי של בית הדין, קארים חאן, הודיע היום (ראשון) כי מינה את אנדראס לאורסן, משפטן מדנמרק, לאחראי על החקירה. על פי הדיווח ב-ynet, ישראל הודיעה כי לא תאפשר לחוקר ולצוותו להיכנס לארץ.

לאורסן התמחה בעבר עבור ארגון זכויות האדם הפלסטיני "אל-חק", שלפני כשנתיים הוכרז על ידי משרד הביטחון כארגון טרור והוצא אל מחוץ לחוק. הוא חי בעבר ברמאללה, ונישא שם לאשתו הפלסטינית. כמו כן, נודע כי לאורסן בן ה-57 עבד לפני חמש שנים כמומחה לתביעה במשרד ה"יופול-קופס", גוף של האיחוד האירופי שמסייע למשטרה הפלסטינית.

באתר "ה"יופול-קופס", נכתב על לאורסן שיש לו "תשוקה מיוחדת למזרח התיכון וכי אף סיים תואר בלימודי המזרח התיכון". בכתבה עליו צוטט הדני כמי שאמר "רמאללה מאוד מיוחדת עבורי".

עוד בטרם קבע התובע הראשי בבית הדין הבינלאומי כי לאורסן יהיה החוקר הראשי, התברר כי הוא כבר ביקר ברפיח, שם נפגש עם גורמים פלסטינים. בשבוע שעבר הוא השתתף בפגישה בהאג שקיים התובע הראשי חאן עם משלחת של ישראלים, שייצגו 11 משפחות שאיבדו את יקיריהן בטבח של 7 באוקטובר. בפגישה השתתפו אייל ולדמן, שאיבד את בתו דניאל במסיבה ברעים; טלי ומאיר אטיאס, שאיבדו את בתם דורין באותו אירוע; ועדי זקוטו שאיבדה את אביה באופקים. נציגי המשפחות ציינו לאחר הפגישה כי לאורסן ביקש לדעת אם הם נשלחו על ידי ממשלת ישראל.

בתגובה לשאלה מדוע לא מונה לנושא אדם נייטרלי, השיבו מבית הדין הבינלאומי בהאג: "אנחנו שומרים על חשאיות בכל מה שנוגע לנושאים פרטניים שנוגעים לעובדים שלנו. כל החלטה אישית שנעשית על ידי התובע הולמת את המדיניות והנהלים הרלוונטיים המסדירים את ענייני משאבי האנוש של בית הדין".

תגיות:בית הדין הבינלאומי בהאגמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה