חדשות בארץ

המתווה לא יושלם היום: 16 ילדים וחמש אימהות עדיין בשבי החמאס

במסגרת העסקה התחייב ארגון הטרור לשחרור 50 חטופים, בדגש על ילדים ואימהות. ישראל קיבלה רשימה של 11 חטופים שישובו היום ארצה. גם לאחר פעימה זו יישארו ילדים מאחור, ולכן אין מנוס מהפוגה נוספת

מסוק הביא אמש את החטופים לשניידר (צילום: Yossi Aloni/Flash90)מסוק הביא אמש את החטופים לשניידר (צילום: Yossi Aloni/Flash90)
אא

הפעימה הרביעית והאחרונה של מתווה שחרור החטופים תתבצע היום (שני) ולפי הודעת החמאס, 11 ישראלים צפויים להשתחרר. הרשימה הועברה לישראל לפנות בוקר, אך טרם נמסרה הודעה למשפחות. לשכת ראש הממשלה מסרה שהרשימה נבדקת, ויש לגביה דיונים, בסיומם ימסרו עדכונים.

על פי המתווה, החמאס התחייב לשחרור 50 חטופים, עם דגש על ילדים עד גיל 19 עם אימהותיהם, שאליהם יתווספו נשים. עד כה שבו לישראל 40 חטופים: 22 ילדים, 17 נשים וגבר אחד. בנוסף שבו 19 אזרחי תאילנד, ללא קשר לפעימות. 177 ישראלים ואזרחים זרים עדיין בידי החמאס והג'יהאד האיסלאמי בעזה.

גורמים המעורבים במשא ומתן ציינו כי בעזה נותרו, לפני השחרור הצפוי, 16 ילדים וחמש אימהות. המשמעות: לא כולם יחזרו היום הביתה. אי לכך, הקבינט המצומצם דן אמש באפשרות לקבל את הצעת הקטארים, המצרים והאמריקנים להאריך את ההפוגה ביומיים, תמורת 20 חטופים לכל הפחות. ישראל מתעקשת כי כל האימהות והילדים ישוחררו, כולל רעיה רותם שושני, אמא של הילה בת ה-12, שהייתה אמורה להשתחרר שלשום והחמאס ברגע האחרון הפריד בינה לבין בתה, ששבה ארצה.

הילדים והאימהות שעדיין בשבי החמאס:

רשימת האימהות עם ילדיהן שעדיין בשבי כוללת את: שירי ביבס, שנחטפה יחד עם ילדיה אריאל בן ה-4 וכפיר בן ה-10 חודשים, הפעוט הקטן ביותר המוחזק בשבי; שרון אלוני קוניו ובנותיה התאומות בנות ה-3 יולי ואמה; גבריאלה ליימברג (59) וביתה מיאה (17); קרינה ברט אנגל ובנותיה יובל בת ה-11, ומיקה בת ה-18. בנוסף, כמובן, רעיה רותם שושני.

ברשימת הילדים נמצאים אופיר אנגל (17); איתי רגב (18) - אחיה של מיה רגב שנורתה ברגלה ושוחררה במסגרת הפעימה השנייה; האחים אור (16) ויגיל (13) יעקב שנחטפו יחד עם אביהם ובת זוגו - שלא צפויים להשתחרר; גלי טרשצ'נסקי בת ה-13, שאחיה נרצח בטבח; איתן יהלומי בן ה-12, שאביו נורה ונחטף; סהר (16) וארז (12) קלדרון, אביהם עופר נחטף גם הוא ולא צפוי להשתחרר; ועמית שני, בן 16 מקיבוץ בארי.

מתווה המשך: לאחר הנשים והילדים, הרשימה תורכב מגברים מבוגרים ואז גופות

ישראל מכוונת להסכמה של יומיים הפוגה לכל הפחות, תמורת יתר הנשים והילדים עד גיל 19. לאחר היומיים הנוספים, לא נפסלת האפשרות להסכים לעוד ארבעה ימים,  בהם ישוחררו גברים מבוגרים ומקרים הומניטריים, ללא קשר לגיל ומגדר. לאחר שכל זה יושלם, ההערכה היא כי החמאס יתחיל לשחרר גופות של חטופים, אך ישראל תתעקש על גברים שבחיים, בכל הגילאים.

החיילים והחיילות הם האחרונים ברשימה וגם החמאס, כמו הג'יהאד האיסלאמי, הצהירו אמש כי ה"מחיר" עבורם יהיה שונה וגבוה יותר.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה