חדשות בארץ

אחייניתה של החטופה שחזרה: "היא כחושה ומבוהלת. לא היה להם אוכל"

רויטל משה-מילס סיפרה על התנאים הקשים שבהם הוחזקו החטופים והוסיפה: "היא עצובה מאוד על מות בעלה, מאוד מאוד. הם היו זוג אוהבים וכל החיים נגדעו. הבית שלהם שרוף לגמרי"

(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)
אא

רויטל משה־מילס, אחייניתה של עדינה משה ששוחררה מהשבי, התראיינה לרדיו 103fm וסיפרה

על התנאים הקשים שבהם הוחזקה בשבי. לדבריה, החטופים "עברו טראומה". היא הוסיפה כי "ראיתי את עדינה כחושה ומבוהלת, היא נראתה ממש מבועתת. היא ירדה המון במשקל, לא היה להם הרבה אוכל. גם אין תחושה של יום ולילה בחושך. הם חשבו שתוך 4-3 ימים הם ישוחררו. זה הרגיש להם המון זמן, הם צריכים זמן להתאושש".
מילס אמרה על דודתה: "אני בטוחה שהיא החזיקה את עצמה ושהיא שרדה את זה בשביל כל האחרים, רואים על כולם שם שאלה אנשים חסונים, עם חוסן נפשי גבוה".

"אני חושבת שהימים האחרונים נותנים תקווה", הוסיפה. "מיום שישי זה היה היום הראשון שכל עם ישראל חייך אחרי חודש. לא חשבו שזה יקרה, גם אנחנו לא חשבנו שזה יקרה. הם בחרו לגור שם וליישב את הנגב והם הרגישו מופקרים באותו יום. כולנו שאלנו 'מה קורה?' הגיעו לקיבוץ רק בשעה 15:00, המחבלים כבר רצחו, בזזו, חטפו. זה חלק מאוד קשה".

עוד הוסיפה, כי אחייניתה לא מודעת לגודל אירועי 7 באוקטובר, ותשלים מידע בהדרגה. "היא נחטפה לקראת 10 בבוקר ושמעה שירו בבעלה. ההנחיות הן לספר בהדרגה, מה ששואלים, אז עונים. בימים הקרובים היא תדע את הכול. היא מגלה לאט לאט על ההרס והחורבן שהשאירו המחבלים של חמאס בכל הקיבוץ, כל הקהילה שלהם זה 1 ל־4, אז כששואלים 'מה איתו? ומה איתו?', היא מגלה שהם לא איתנו והם נרצחו. היא עצובה מאוד על מות בעלה, מאוד מאוד. הם היו זוג אוהבים וכל החיים נגדעו", סיכמה. "זה כזה חורבן גדול שם. אין קיבוץ, הבית שלהם שרוף לגמרי. הבית שלה שרוף לגמרי. נכנסנו לשם אחרי גילוי המצבה, ניסינו לקחת כמה דברים מהבית, לא היה מה לקחת. בחצר היו כל מיני דברים תלויים, צלחות או מצקת תלויה על הקיר, אז לקחנו משם. זה כל מה שלקחנו, מבית שלם, מחיים שלמים, כמה דברים שרופים שהיו תלויים בחצר".

תגיות:חטופיםשבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה