חדשות בארץ

דודתו של רוני ששוחרר משבי חמאס: "הוא ברח, אבל העזתים תפסו אותו והחזירו אותו למחבלים"

רוני קריבוי, ששוחרר אתמול משבי חמאס, סיפר לקרוביו כי הצליח לברוח מחוטפיו לאחר שהבניין בו שהה קרס עקב הפצצה: "הסתתר כל פעם במקום אחר והתקדם לעבר הגבול. בסוף עזתים תפסו אותו והחזירו אותו לידיים של המחבלים"

רוני קריבוי משתחרר מעזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)רוני קריבוי משתחרר מעזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

רוני קריבוי, בן 26 מכרמיאל המחזיק גם באזרחות רוסית, שוחרר אמש (ראשון) על ידי חמאס כמחווה לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. ילנה מגיד, דודתו, סיפרה היום שרוני הצליח לברוח מחוטפיו וניסה להגיע לגבול ישראל אבל נתפס והוחזר לחמאס.

בריאיון לכאן רשת ב' אמרה מגיד: "רוני סיפר לנו כי באחד הימים צה"ל הפגיז את הבניין בו הוחזק בשבי. הבניין קרס בחלקו והוא ניצל את המצב וברח. במשך ארבעה ימים הוא נע בתוך עזה וניסה להגיע לגבול ישראל. כל פעם הסתתר לבד בכל מיני מקומות והתקדם לעבר הגבול. בסוף עזתים תפסו אותו והחזירו אותו לידיים של המחבלים".

קריבוי, איש מוזיקה וסאונד, היה חלק מצוות ההפקה במסיבה ברעים. בבוקר הטבח הוא ניסה להימלט יחד עם חברו. "בשלב מסוים רוני החליט להפסיק לרוץ. הוא הסתתר בבוקר ושם על עצמו שיחים", סיפרה דודתו. "חבר שלו היה בקשר איתו עד לשעה 10:30, אז רוני אמר לו שהוא שומע קולות של המחבלים ממש קרוב. עשר דקות אחר כך החבר התקשר שוב וענו לו בערבית, הוא התחיל לצעוק 'רוני, רוני', הם צחקו וניתקו".

על שחרורו כמחווה לרוסים אמרה מגיד: "ההפרדה שעשו אתמול של 13 חטופים פלוס אחד היא לא במקום. רוני נולד בארץ וגדל פה, שפת האם שלו היא עברית. כשהוא היה ילד ההורים עשו לו אזרחות רוסית, אבל בלי קשר הוא אזרח ישראלי. זה פוגע בנו כאזרחי ישראל. אנחנו פה יותר מ-30 שנה". על מצבו לאחר השחרור מהשבי, סיפרה: "שאלתי אותו אם יש לו סיוטים, הוא אמר שכן אבל שזה טוב, כי זה אומר שהוא מתמודד. יש לו כמה פצעים בראש כי הוא נפגע מאבן בזמן קריסת הבניין, אבל הוא בסדר. רוני תמיד צוחק מחייך. מה שנתן לנו תקווה מהיום הראשון זה שאנחנו מכירים את הילד, וילד שתמיד מחייך יכול להסתדר לא משנה מה התנאים".

יוליה קריבוי, אחותו של רוני, כתבה הלילה בפייסבוק: "אין לי מילים להודות לכולם, על התמיכה, הדאגה, העזרה, התפילות. עשינו את זה, רוני חזר הביתה. הולך על הרגליים, מחייך וצוחק. חזק בדיוק כמו שידעתי שהוא. אבל לא סיימנו, מאחור נשארו עוד רבים מהאחים שלנו. ממשיכים להילחם למענם. לא ננוח עד שכולם יחזרו לישון במיטות שלהם לצד המשפחות שלהם. כולם צריכים לחזור!".

תגיות:עזהחמאסמלחמת חרבות ברזלשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה