חדשות בארץ

17 שנות מאסר לאחד מהמחבלים שפגעו במור ג'אנאשווילי ב"שומר חומות"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר את דינו של קוסאי עבאס, שנאשם בניסיון הרצח של מור ג'אנאשווילי בעת ההתפרעויות בעיר עכו, במהלך מבצע "שומר חומות"

מור ג'אנאשווילי לאחר התקיפה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)מור ג'אנאשווילי לאחר התקיפה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

שופטי בית המשפט המחוזי בחיפה גזרו היום (שני) 17 שנות מאסר בפועל על קוסאי עבאס, תושב עכו, שהורשע בניסיון לרצח מור ג'אנאשווילי, תושב העיר, במהלך התפרעויות של ערבים בעיר בעת מבצע "שומר חומות".

עבאס הורשע בעבירות חמורות של מעשי טרור של ניסיון רצח, יידוי אבן לעבר כלי תחבורה ובחבלה במזיד ברכב ממניע גזעני והתפרעות. ג'אנאשווילי עבר למעשה לינץ' והותקף על ידי קבוצת ערבים. השופטים קבעו כי בנוסף לעונש המאסר, עבאס יפצה את ג'אנאשווילי בסכום של 180 אלף שקלים.

במהלך פסק הדין הדגישו השופטים כי מטבע הדברים הדיון עוסק בעבירה החמורה ביותר, והיא מעשה בטרור של ניסיון רצח. עם זאת, כותבים השופטים כי אין לשכוח כי הנאשם נטל חלק במכלול רחב של מעשים. "במקרים שכאלה המשקל שניתן לנסיבות אישיות הוא מוגבל ונקבע לא פעם שיש לבכר את שיקולי הרתעת הרבים, הרתעת היחיד ואת שיקולי הגמור", כתב אב בית הדין, השופט יחיאל ליפשיץ.

כזכור, במהלך מבצע שומר החומות, הותקף מור ג'אנאשווילי ע"י עשרות פורעים ערבים בעכו בעת שנסע ברכבו בדרכו לבקר את אימו. הפורעים שברו את חלונות מכוניתו של מור, היכו בה באלות ומקלות ובעטו בו. בשארית כוחותיו הצליח מור להימלט מהפורעים תוך שהוא פצוע קשה. מאז הלינץ' מנהל מור מאבק משפטי עיקש בדרישה להביא את כל משתתפי הלינץ' לדין.

עו"ד חיים בלייכר, המייצג את ג'אנאשווילי מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה: "בשומר החומות יצאו המחבלים בערי ישראל לבצע מעשי לינץ' כחלק מהתקפת טילי המחבלים מעזה. אנו סבורים שהענישה הראויה למחבל שפעל לרצוח את מור יחד עם עשרות מחבלים צמאי דם היא מעל 20 שנה. מכל מקום, פסק דין של 17 שנה זה ענישה משמעותית, ומורה על חומרת המעשים. אנו מצפים למיצוי דין עם משתתפיה הלינץ' הנוספים. לגמול למחבלים על מעשיהם ולהביא להרתיע נגד המחבלים".

תגיות:מור ג'נאשווילישומר חומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה