חדשות בארץ

נשיא גרמניה ביקר בקיבוץ בארי: "הפרלמנט הגרמני יתרום כ-7 מיליוני יורו עבור בנייה מחודשת"

פרנק-ואלטר שטיינמאייר ביקר היום בקיבוץ בארי מלווה בנשיא המדינה יצחק הרצוג: "ראינו את התמונות. אבל להיות פה, זה שונה. ההריסות שמאחורינו, הן העדות האילמת למה שהתרחש כאן"

הרצוג והנשיא הגרמני בבארי (צילום: חיים צח/לע״מ)הרצוג והנשיא הגרמני בבארי (צילום: חיים צח/לע״מ)
אא

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ביקר היום (שני), יחד עם נשיא גרמניה, פרנק-ואלטר שטיינמאייר בקיבוץ בארי. במהלך הסיור הודיע הנשיא האורח כי הפרלמנט הגרמני יתרום שבעה מיליוני יורו לסייע בשיקום ובבנייה.

תחילה סיירו הנשיאים בשרידי הבתים בקיבוץ, משם המשיכו לגלריית הקיבוץ שנשרפה כליל, שם הכריז נשיא גרמניה על כך שיהיה שותף באופן רשמי לשיקומה של הגלריה. בסיום ביקרו הנשיאים בבית הדפוס "דפוס בארי", שספג פגיעה קשה במסע הטרור ב-7 באוקטובר.

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "אנחנו נמצאים ליד בניין הגלריה שהיה חדר האוכל הראשון של קיבוץ בארי, שנשרף כולו. הגלריה הזו במשך עשרות שנים הציגה כ-400 תערוכות והייתה אחד ממפעלי התרבות המרשימים במדינת ישראל. אנחנו רוצים לשקם את המקום הזה כי הוא מסמל את הרוח של בארי ואת העובדה שכאן התכנסו כולם. לא רק לחשוב על איך לטעת ולבנות, אלא גם על הרוח הגדולה של עם ישראל".

נשיא גרמניה שטיינמאייר: "בגרמניה, אנו מאזינים לחדשות מה-7 באוקטובר, צפינו בטלוויזיה, וראינו את התמונות. היה קל לדמיין מה קרה כאן - אבל להיות פה, במקום הזה זה שונה. ההריסות שמאחורינו, הן העדות האילמת למה שהתרחש כאן. לא קל למצוא את המילים לתאר את מה ששמענו מאלו שיודעים ומאלה שהיו עדים למעשים, לרציחות, להרג של חמאס. עצם העובדה שאנחנו כאן פירושה שאנו יכולים לראות עד כמה הנשמה הזו של ישראל נחרבה מההתקפה של חמאס על העם הישראלי, על קיבוץ בארי והקיבוצים הסמוכים".

"אני חושב שמה שאנחנו צריכים לעשות זה לחשוב על החודשים הבאים, השנים הבאות, מי שיחזור לקיבוץ בארי יצטרך סוג של עוגן. אני מודה לפרלמנט הגרמני שהכריז על כוונתו לתת לנו שנה הבאה, 7 מיליון יורו לבנייה מחדש עבור הגלריה לאמנות ומרכז הכינוס. בנוסף לכך, אני מקווה שנצליח ליצור תנאי עבודה לאנשים צעירים, בעלי מלאכה, מגרמניה ומישראל ושהם יפגשו כאן כדי לשתף פעולה באופן הדוק בתהליך הבנייה מחדש. בימים אלו אנו חושבים על בני הערובה, אנחנו עדיין מחכים להם, לאלו שעדיין נמצאים ברצועת עזה. גם בימים אלו אנו חושבים על העתיד. כדי שנוכל לתת לכם סיבות לכך שאנשי בארי יחזרו, והמקום הזה יחזור להיות מקום חי מאוד לישראל כאן בדרום".

תגיות:נשיא גרמניהיצחק הרצוגמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה