חדשות בארץ

שחרור חטופים: החמאס הפריד אימהות מילדיהן וישראל התעקשה להחזירן לרשימה

החמאס העביר לישראל לפנות בוקר רשימה שמבחינת ישראל הייתה הפרה של ההסכם, שכן שתי אימהות לא נכללו בה. ישראל התעקשה והמצרים הודיעו כי הפעימה תצא לדרך הערב ויתווספו עוד שני ימי הפוגה

הכנות לקבלת השבים, אמש (צילום: Yossi Aloni/Flash90)הכנות לקבלת השבים, אמש (צילום: Yossi Aloni/Flash90)
אא

דריכות לקראת ביצוע הפעימה הרביעית שבמהלכה ישוחררו הערב (שני) 11 חטופים שישובו לשטח ישראל. סמוך לשעה שבע קיבל הצלב האדום הוראה להגיע לנקודת מפיגש בעזה ולקבל לידיו את המשתחררים.

הפעימה שהייתה אמורה להתבצע בשעה ארבע אחר הצהריים התעכבה בשל ניסיון של החמאס לקבוע מי ישוחרר, בניגוד להסכם. למעשה, החמאס העביר רשימה לפנות בוקר, במקום אמש, וברשימה נכללו מספר ילדים, ללא אימהותיהן. ישראל התעקשה שלא מפרידים משפחות, ועד לשעות הערב המצרים והקטארים הפעילו לחץ על החמאס. המצרים הודיעו בסמוך לשעה חמש כי החמאס שינה את הרשימה והסכים לכלול את שתי האימהות שהופרדו מהילדים.

מגעים לשתי פעימות נוספות

החמאס העביר מסר למתווכים כי הוא מוכן להמשיך לשחרר חטופים, תמורת יומיים נוספים בהפוגה. מידי יום ישוחררו עשרה חטופים וישראל מוכנה לאשר זאת בתנאים שהיו קיימים עד היום, קרי עדיפות לילדים עד גיל 19 ואימהות.

ישראל הודיעה כי על החמאס להעביר עד היום בחצות רשימה של 20 חטופים שישוחררו ביומיים הקרובים. אם הרשימה תגיע עד חצות, ההפוגה תיכנס לתוקף. הקבינט יאשר הערב להוסיף לרשימת המחבלים שעתידים להתשחרר עוד 60 שמות, וזאת כדי למנוע בעתיד מהחמאס לטוען שישראל מפרה את ההסכם.

כרגע יש בידי החמאס והג'יהאד האיסלאמי 16 ילדים וחמש אימהות. בהנחה שתשעה ילדים ושתי אימהות יחזרו הערב, יוותרו שם שלוש אימהות ושבעה ילדים, שצפוים להשתחרר מחר, אם ההפוגה תוארך. לאחר מכן הצפי הוא לשחרור, ביום רביעי, של מבוגרים ומקרים הומניטרים, ללא קשר לגיל ומגדר.

בינתיים, הודיע ארגון הטרור הג'יהאד האיסאלמי, המחזיק על פי ההערכות ב-40 חטופים, כי הוא בידל עצמו מהחמאס ומעוניין בעסקה משלו. המסר שעבר למתווכים הוא כי הארגון דורש עסקה אחת, שכוללת את כל החטופים תמורת כל האסירים שלהם בכלא הישראלי.

הילדים והאימהות שעדיין בשבי החמאס

רשימת האימהות עם ילדיהן שעדיין בשבי כוללת את: שירי ביבס, שנחטפה יחד עם ילדיה אריאל בן ה-4 וכפיר בן ה-10 חודשים, הפעוט הקטן ביותר המוחזק בשבי; שרון אלוני קוניו ובנותיה התאומות בנות ה-3 יולי ואמה; גבריאלה ליימברג (59) וביתה מיאה (17); קרינה ברט אנגל ובנותיה יובל בת ה-11, ומיקה בת ה-18. בנוסף, כמובן, רעיה רותם שושני.

ברשימת הילדים נמצאים אופיר אנגל (17); איתי רגב (18) - אחיה של מיה רגב שנורתה ברגלה ושוחררה במסגרת הפעימה השנייה; האחים אור (16) ויגיל (13) יעקב שנחטפו יחד עם אביהם ובת זוגו - שלא צפויים להשתחרר; גלי טרשצ'נסקי בת ה-13, שאחיה נרצח בטבח; איתן יהלומי בן ה-12, שאביו נורה ונחטף; סהר (16) וארז (12) קלדרון, אביהם עופר נחטף גם הוא ולא צפוי להשתחרר; ועמית שני, בן 16 מקיבוץ בארי.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה