חדשות בארץ

ברשימת עשרות המחבלות שעשויות להשתחרר: עהד תמימי

משרד המשפטים פרסם שמות של 50 אסירים ביטחוניים שישתחררו בפעימות הבאות. מי שנעצרה רק בתחילת החודש בחשד להסתה ובעבר סטרה לחייל, ברשימה. אחת האסירות שתכננה לבצע פיגוע במרכז תל אביב, כשהיא מחופשת ליהודיה, כבר השתחררה

עהד תמימי (צילומים: יונתן סינדל / פלאש 90 )עהד תמימי (צילומים: יונתן סינדל / פלאש 90 )
אא

אחרי אישור הממשלה, פרסם משרד המשפטים הלילה (בין שני לשלישי) את רשימת 50 האסירים שעשויים להשתחרר במסגרת עסקת החזרת החטופים. במידה ויתבצע שחרור נוסף של ישראלים, תשוחרר ככל הנראה גם הפעילה הפלסטינית עהד תמימי.

הרשימה מצטרפת לרשימה שאושרה כבר, ובה שמותיהם של 300 אסירים ואסירות פלסטינים שעומדים בפני שחרור אפשרי.

תמימי נעצרה רק בתחילת החודש בחשד להסתה ולתמיכה בטרור. ב-2018, בעת שהייתה קטינה, תמימי הורשעה בהסדר טיעון בתקיפת קצין וחייל צה"ל, לאחר שתועדה סוטרת לחייל. במסגרת ההסדר שהושג אז עם הפרקליטות הצבאית, נגזרו עליה שמונה חודשי מאסר וקנס גבוה - 5,000 שקל. תמימי הודתה והורשעה בהסתה ובשני אירועים של הפרעה לחייל. לצדה הורשעו גם אמה נרימאן, שנידונה לשמונה חודשי מאסר, ובת דודתה נור. במסגרת הסדר הטיעון, שנחתם בין התביעה הצבאית לעורכי דינה של הנערה הפלסטינית, בבית המשפט הצבאי במחנה עופר, הושת עליה גם קנס של 5,000 שקל. לאחרונה נעצר אביה של תמימי, באסם, שהיה בדרכו לירדן.

במסגרת הפעימה הרביעית שוחררו אמש 33 אסירים, 24 מהם הם משטחי יהודה ושומרון ותשעה ממזרח ירושלים. בסך הכול שוחררו עד כה שלוש מחבלות ו-30 מחבלים קטינים.

בין המחבלות ששוחררו: יאסמין שעבאן, תושבת הכפר ג'למה שליד ג'נין - פעילת הג'יהאד האיסלאמי. בשנת 2014 שעבאן נעצרה בידי השב"כ, לאחר שתכננה לבצע פיגוע התאבדות במרכז תל אביב. היא התחפשה ליהודיה הרה וניסתה לעשות שימוש בחגורת נפץ.

במאי 2022 היא נעצרה מחדש לאחר שהייתה מעורבת בניסיון להקים תשתית טרור ביו"ש. היא תכננה לבצע פיגועים כנגד יעדים ישראליים בתמורה לכסף. היא קיבלה אמל"ח ותחמושת מהג’יהאד האיסלאמי בעזה.

תגיות:מחבלותעהד תמימי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה